recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mobilt bredbånd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mobilt bredbånd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mannix Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-November-2017
Sted: Rønne
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mannix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: mobilt bredbånd
    Sendt: 17-November-2017 kl. 12:32
hej
 
jeg har mobilt bredbånd og ønsker tillige at anvende dette i vores sommerhus - til streaming af tv. Hvad er jeres erfaring - som mobil benytter jeg 4G og der ligger sende/modtagehastn. på mellem 10-15 mps.
 
er det ok og hvilket mobil-modem kan I anbefale ??
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 17:50
Hej.

Man kan sagtens streame TV via mobilt bredbånd. Men problemet er at der ikke er nogen der tilbyder mobilt bredbånd Flat Rate. Streaming af TV er noget af det der kræver meget data. Så det kan sikkert kun bruges til lejlighedsvis streaming. Så jeg vil foreslå at du finder en anden løsning

Hilsen Carsten.

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 18:09
Jeg har haft alt mit tv forbrug dækket via mobilt bredbånd. Det kostede knap 350 GB i måneden.

Brugte en standard router fra Huawei. Kan ikke huske hvilken model men den var lidt større end en coladåse.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 20:01
I sidste ende kommer det alene an på hvor meget man ser. - gå ud fra at det vil kræve mellem 5-10mbit per sekund, - altså mellem 2,2-4,4GB per time. Så kan du kigge på dit forbrug, abonnement etc og se om det er rentabelt. (og det er selvfølgelig temmelig højt sat - pt bruger dr.dk maks 2,5mbit, men hvis du bruger tv-app fra en tv-udbyder kan du nok godt komme højere op)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 21:03

Hvorfor Mobilt bredbånd til hjemmebrug.? Det er for dyrt i forhold til en fast forbindelse, og på en sådan er der ikke forbrugsloft.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mannix Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-November-2017
Sted: Rønne
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mannix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 22:04
Nu var det også til brug i et sommerhus 😄 - jeg har nok ikke formuleret mit spørgsmål korrekt - jeg har bredbånd - tdc hjemme 😳

Redigeret af mannix - 17-November-2017 kl. 22:05
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 04:36
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvorfor Mobilt bredbånd til hjemmebrug.? Det er for dyrt i forhold til en fast forbindelse, og på en sådan er der ikke forbrugsloft.

Så dyrt er det nu heller ikke. Man kan få 350 GB for 300 kr. om måneden - nok til 3-3,5 timers streaming i HD-kvalitet hver eneste dag. 

Billigste YouSee-bredbånd koster f.eks. kun 50 kr. mindre, og her er man så låst til at bruge det på én adresse.
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 16:58
Enig, mit mobile bredbånd hos 3 kører med op til 200mb/s om morgenen, i myldretiden kun ca. 100mb/s. Dengang jeg havde fast kobber-bredbånd hos TDC kom jeg op på max 20mb/s, eller en tiendedel. 350G pr. måned er i praxis flatrate, det er umuligt at komme bare i nærheden af grænsen, uanset, hvor meget man surfer. Og et ekstra simkort til sommerhuset på samme abonnement koster kun 25kr/mån. Så kan man køre på 2 adresser samtidig, til en pris. Klart den bedste løsning. Og modem er det nye fra Huawei.


Redigeret af sd - 18-November-2017 kl. 17:00
Powered by beer and chips
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 17:29
350 er altså intet problem, hvis man ser lidt tv og serier. Et marathon en søndag koster altså mange GB..
Til top
mortenstorgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Juni-2013
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstorgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 03:14
Du kan få op til 500 GB data hos Telmore og 600 GB hos Net1. Og ja som de andre skriver, så kræver det meget data med streaming, så sørg for at nedsætte kvaliteten, hvis du skal se meget en måned.

"De videoer i dårligst kvalitet bruger 2-2.5 MB i minuttet og videoer i 1080p (høj kvalitet, men ikke den højeste) bruger 25 MB i minuttet."
https://www.netkablet.dk/mobildata-forbrug-guide/
Morten Storgaard
Til top
Kasper-v-k Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2016
Sted: Bolderslev
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper-v-k Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2017 kl. 12:55
Kan anbefale telmore mobilt bredbånd de lidt large med deres grænser det sidste halve år har jeg lagt mellem 200gb-400gb og her i december har jeg prøvet at bruge så meget som overhovedet muligt af data og har ikke mødt deres speed-drop i nu. bonus info min pakke hedder 100gb med wifi-router og den lever hvor jeg bor 70-80Mbit i peak time og om natten rammer 140Mbit
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu