recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Går og overvejer Ny Receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Går og overvejer Ny Receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Går og overvejer Ny Receiver
    Sendt: 20-November-2017 kl. 13:21
Halløjsa.

I og med jeg nok "kommer til" at købe nyt tv på fredag, går jeg og overvejer om man samtidig skulle kigge efter et skarpt tilbud på ny receiver.

Jeg er sådan set ret glad for min Integra DTR 9.9, men tiden render jo efterhånden fra den i forhold til håndtering af formater og lignende.

Problemstillingerne:
Billede:
Det nye tv (gætter på jeg ender i Sony XE9005 medmindre noget andet bliver rigtig billigt på dagen) giver mig mulighed indenfor 4K, HDR osv, hvor min receiver ikke kan være med (jeg streamer pt fra en NUC fungerende som htpc/netflix/hbo afspiller).

Lyd:
Min  nuværende Integra kan klare DTS HD-MA, og det er fint til mig - Jeg har et 5.2 setup, og der kommer på ingen mulig måde flere højtalere ind i stuen, derved "vinder" jeg intet som helst på lydsiden ved at skifte.

Jeg øjner lidt muligheden for at finde penge til noget ala Marantz SR6011, men er faktisk lidt i tvivl om hvorvidt jeg reelt for noget ud af den investering?

Hvad siger folket ? Er jeg helt på afveje eller ?

Hvis det ender i at jeg bør skifte er SR6011 vel bedste bud til pengene pt, men hvad tilsvarende vil man i såfald skulle kigge efter på fredag?




Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2017 kl. 13:30
Nu folk ikke har noget bud på ovenstående, kan jeg lige uddybe spørgsmålet en smule.

Istedet for en evt SR6011, kunne jeg faktisk godt tænke mig en receiver der kunne muliggøre skift af møbel (til det mindre) - WAF længe leve ik...

Nogen der har kendskab til receivere i mindre formafactor end de std 43,5cm, og gerne noget mindre i dybden end de små 55cm min Integra optager ?

Findes der overhovedet i noget ala 30bred 30dyb? Uden at man enten skal betale en arm og et ben, eller gå på kompromis med lyd eller features ?
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 17:38
Så åbnede AV-Connection for Black Friday posen med et tilbud på Onkyo TX-RZ720 til 4989 (deres normalpris er 7989).

Hvis jeg lige ser bort fra størrelsen som jeg jo nok bliver nødt til at acceptere nærmest uanset hvad jeg vælger - Dækker den så ikke alle behov i forhold til gængse lyd og billedstandarder ? 
Jeg må indrømme at jeg har fulgt for lidt med i udviklingen de sidste 2-3 år, så døjer med at overskue om jeg kommer til at mangle noget ?

Bidrag og input modtages gerne - Også gerne holdt op mod tidligere nævnte Marantz SR6011 
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 17:19
Har købt ind, så tråden kan slettes, hvis en admin skulle kigge forbi :)
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2009
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 22:01
Hvad endte du med? Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu