recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor til film og sport
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor til film og sport

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tonnlyk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-November-2017
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tonnlyk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor til film og sport
    Sendt: 21-November-2017 kl. 21:40
Hej alle Jeg har længe ønsket en projektor og efter Danmarks kvalifikation til VM har jeg endelig fundet den rigtige undskyldning. Min deadline er derfor inden næste sommer. Da Black Friday er i den her uge vil jeg derfor gerne være klar hvis der opstår et godt tilbud. Jeg har en række spørgsmål som i forhåbentlig kan hjælpe med. Jeg har ikke haft en projektor før så jeg suger alt viden til mig. Mit budget er max. 10000kr. - Skal jeg vente på 4K eller købe fullhd? - Hvilket mærke vil i anbefale? - Hvor mange lumens skal jeg gå efter? Jeg har ikke gardiner eller andet mørklægning i min lejlighed. (derudover lejer jeg med tanken om at bruge den på en væg med skygge udenfor til sommer, er dette overhovedet muligt?) - Jeg har en Beoplay som jeg håber at kunne koble på gennem apple tv, har I andre smarte måder at forbinde lyd på? Hvilken projektor tror I passer bedst til mine behov? Tak på forhånd.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 12:57
10.000 kr er et udemærket budget til en projektor, men jeg tror ikke du finder en 4K projektor til den pris og heller ikke til sommer. Bemærk iøvrigt at der er forskel på ægte 4K og pixel shift der også giver skarpt billede. Så jeg ville fokusere på fuld HD. Eventuelt kan du gå efter en brugt.

At bruge en projektor udenfor til sommer tror jeg du skal glemme. Der vil være alt for meget lys selvom væggen er i skygge.

Til indendørs brug vil jeg anbefale omkring 2000 lumens lys styrke eller mere hvis du ikke kan mørklægge specielt til sport. Men prøv at overveje nogle lamel gardiner med mørklægning så får du mest ud af oplevelsen. Ved mørklagt rum får du bedst film oplevelse og farver samt sortniveau bliver bedst. Til sport er det vigtigere at der er godt lys så f.eks. den Panasonic jeg har passer godt til sport i rum der ikke er helt mørklagte.

Men se efter mærker som Epson, Optoma, Panasonic, BenQ etc. indenfor dit budget og check reviews her:

Projectorrevies.com
Projectorcentral.com

Der kan du finde anbefalinger indenfor forskellige prisklasser.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu