recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler surround lyd fra Plex
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mangler surround lyd fra Plex

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
flbs Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flbs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mangler surround lyd fra Plex
    Sendt: 27-November-2017 kl. 08:17
< ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0" ="text/"> Jeg har Plex installeret som en APP på et Sony Android TV, og det afspiller fint video fra min NAS server, men kun i stereo. For eks. Netflix eller andre input sender fint surround signal videre til min surround receiver, men bare ikke Plex. Hvis jeg går ind i indstillinger og sætter lyd til en højere bit rate end 96, kan systemet ikke afspille filmen, men når jeg så sætter lyden tilbage på 96  efter at gå ind og ud af Plex et par gange, får jeg pludselig Surround lyd ud, som den skal.
Næste gang jeg så ønsker at se video fra min NAS på Plex, er det samme situation igen. Kun stereo.
 
Er der nogen der har en god ide til, hvordan jeg kan beholde mit surround feed.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 08:43
Har du sat plex til auto passthrough i lyd indstillinger på plex app?
Til top
flbs Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flbs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 10:16
< ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0" ="text/"> Jeg har prøvet den indstilling, men kunne så ikke få filmen til at streame overhovedet. Så jeg gik tilbage til 96. Men det kan være at jeg skal forsøge igen.
Er Auto pass through den rigtige indstilling?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af flbs flbs skrev:

< ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0" ="text/">
Jeg har prøvet den indstilling, men kunne så ikke få filmen til at streame overhovedet. Så jeg gik tilbage til 96. Men det kan være at jeg skal forsøge igen.
Er Auto pass through den rigtige indstilling?
auto passthrough spytter lyden ud i det filmen er i. Men havde for nogle lydformater er der tale om
Til top
THX2K Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér THX2K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 20:36
Det kan være, at dit tv ikke understøtter videoens lyd-format. Vælger du andet end pass-through, vil Plex Server typisk konvertere lyden til stereo. Det kan du se via Plex web, når du afspiller videoen på dit tv.

Normalt er Dolby Digital (AC3) altid understøttet. Hvis din video har, så prøv at vælge dette format frem for fx DTS.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu