recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 300 kr. for undersøgelse af Apple TV Remote
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

300 kr. for undersøgelse af Apple TV Remote

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 09:51
Nu har jeg ikke haft reklamationer i Elgiganten, men 2 gange i Bilka, og der gav jeg intet undersøgelsesgebyr. Begge var inden for 2 års reklamationsret. Den ene batteriet i en Mac Book Pro, den anden batteriet i en EL-cykel. Der var ingen diskussion, begge sager blev oprettet med det samme som reklamationer.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nu har jeg ikke haft reklamationer i Elgiganten, men 2 gange i Bilka, og der gav jeg intet undersøgelsesgebyr. Begge var inden for 2 års reklamationsret. Den ene batteriet i en Mac Book Pro, den anden batteriet i en EL-cykel. Der var ingen diskussion, begge sager blev oprettet med det samme som reklamationer.


Men der har de jo heller ikke sendt dem ind til kontrol lyder det til. Plus de er blevet anerkendt som reklamation så selvfølgelig skal du ikke betale.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er da et skråplan, at man mødes med et krav om betaling, når man vil aflevere en ting til garanti reparation.

Næsten den samme mangel på service oplede jeg for 10 år siden ved CSI computer. På min nyindkøbte stationære PC og LCD skærm, kom der pludselig sort skærm. I tiltro til at få afhjulpet problemet, afleverede jeg det hele i butikken. Og da jeg skulle hente det igen, blev jeg afkrævet 250kr for deres tid, for de havde ikke fundet nogen fejl. Jeg nægtede at betale, men så kunne jeg ikke få udleveret PC’en
Jeg har svært ved at se skråplanet i at virksomheder tager sig betalt for at yde services.

Lad os som eksempel sig at du har en PC der jævnligt fryser/genstarter. Du afleverer den som defekt der hvor du har købt den. 

Situation A: Det viser sig at det er defekt RAM der er årsagen. Da du har garanti på hardwaren skifter de RAM'en uden beregning, det er de forpligtede til da det er en garantisag.

Situation B: Det viser sig at det er en virus der skaber problemet. Det er ikke en garantisag, så naturligvis kommer du til at betale for det arbejde der er brugt for at afgøre om det er en garantisag eller ej.

Hvis ikke B kostede penge kunne virksomheden ikke lave andet end at undersøge folks computere, så er det bare at aflevere computeren hver gang der er noget galt - hvis det er hardwaren der fejler noget får man det fikset gratis, hvis det er softwaren der fejler får man stillet en diagnose gratis, det er win-win.. 


Redigeret af strandvasker - 02-December-2017 kl. 10:39
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nu har jeg ikke haft reklamationer i Elgiganten, men 2 gange i Bilka, og der gav jeg intet undersøgelsesgebyr. Begge var inden for 2 års reklamationsret. Den ene batteriet i en Mac Book Pro, den anden batteriet i en EL-cykel. Der var ingen diskussion, begge sager blev oprettet med det samme som reklamationer.


Har du ikke fået det lavet på reklamationen?

For gebyret er jo kun, hvis det viser sig at skaden er selvforskyldt og IKKE dækket af reklamationsretten.

For Bilka har de samme regler: 


4. Undersøgelsesgebyr

I forbindelse med undersøgelse af dit produkt har butikken ret til at opkræve et undersøgelsesgebyr, såfremt fejlen ikke er omfattet af reklamationsretten (jf. ovenstående). Størrelsen af gebyret afhænger af hvilket produkt, der er tale om og det vil fremgå på den reparationsnota, du skriver under på ved indlevering af produktet i butikken.

Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nu har jeg ikke haft reklamationer i Elgiganten, men 2 gange i Bilka, og der gav jeg intet undersøgelsesgebyr. Begge var inden for 2 års reklamationsret. Den ene batteriet i en Mac Book Pro, den anden batteriet i en EL-cykel. Der var ingen diskussion, begge sager blev oprettet med det samme som reklamationer.

Og netop derfor køber vi oftest de store anskaffelser hos Bilka.

Jeg har hørt, at Bilka har den filosofi, at en gennemsnitlig kunde lægger mere end 10.000 kr. årligt hos dem. Derfor kan det ikke betale sig med besværlig reklamationsprocedure, som kan koste kunder. 

Vi købte en havepavillon hos dem for mere end 10 år siden. Den blev stillet op om foråret, og allerede om efteråret var canvas-taget mørt. Det medførte, at en svag brise kunne rive store huller ved syningerne. Vi har nu fået byttet taget hvert år mere end 10 gange. Der skal selvfølgelig ikke undersøges meget på taget, men må sige at de generelt har en god service. 
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 23:07
Synes det er fair nok.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nu har jeg ikke haft reklamationer i Elgiganten, men 2 gange i Bilka, og der gav jeg intet undersøgelsesgebyr. Begge var inden for 2 års reklamationsret. Den ene batteriet i en Mac Book Pro, den anden batteriet i en EL-cykel. Der var ingen diskussion, begge sager blev oprettet med det samme som reklamationer.



Har du ikke fået det lavet på reklamationen?

For gebyret er jo kun, hvis det viser sig at skaden er selvforskyldt og IKKE dækket af reklamationsretten.

For Bilka har de samme regler: 


<h3 style="-sizing: border-; font-family: " Sans", Tahoma, Arial, sans-serif; line-height: 1.1; color: rgb51, 51, 51; margin-top: 17px; margin-bottom: 8.5px; font-size: 12px;">4. Undersøgelsesgebyr</h3><p style="-sizing: border-; margin: 0px 0px 8.5px; color: rgb51, 51, 51; font-family: " Sans", Tahoma, Arial, sans-serif;">I forbindelse med undersøgelse af dit produkt har butikken ret til at opkræve et undersøgelsesgebyr, såfremt fejlen ikke er omfattet af reklamationsretten (jf. ovenstående). Størrelsen af gebyret afhænger af hvilket produkt, der er tale om og det vil fremgå på den reparationsnota, du skriver under på ved indlevering af produktet i butikken.


Jo det var jo en reklamation! Og jeg blev ikke stillet i udsigt, at jeg skulle betale noget på noget tidspunkt. Kun at jeg ville høre fra dem om 14 dg.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nu har jeg ikke haft reklamationer i Elgiganten, men 2 gange i Bilka, og der gav jeg intet undersøgelsesgebyr. Begge var inden for 2 års reklamationsret. Den ene batteriet i en Mac Book Pro, den anden batteriet i en EL-cykel. Der var ingen diskussion, begge sager blev oprettet med det samme som reklamationer.



Har du ikke fået det lavet på reklamationen?

For gebyret er jo kun, hvis det viser sig at skaden er selvforskyldt og IKKE dækket af reklamationsretten.

For Bilka har de samme regler: 


<h3 style="-sizing: border-; font-family: " Sans", Tahoma, Arial, sans-serif; line-height: 1.1; color: rgb51, 51, 51; margin-top: 17px; margin-bottom: 8.5px; font-size: 12px;">4. Undersøgelsesgebyr</h3><p style="-sizing: border-; margin: 0px 0px 8.5px; color: rgb51, 51, 51; font-family: " Sans", Tahoma, Arial, sans-serif;">I forbindelse med undersøgelse af dit produkt har butikken ret til at opkræve et undersøgelsesgebyr, såfremt fejlen ikke er omfattet af reklamationsretten (jf. ovenstående). Størrelsen af gebyret afhænger af hvilket produkt, der er tale om og det vil fremgå på den reparationsnota, du skriver under på ved indlevering af produktet i butikken.


Jo det var jo en reklamation! Og jeg blev ikke stillet i udsigt, at jeg skulle betale noget på noget tidspunkt. Kun at jeg ville høre fra dem om 14 dg.

Men det har sikkert stået på den aftale du har indgået.

Som det fremgår at deres regler.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nu har jeg ikke haft reklamationer i Elgiganten, men 2 gange i Bilka, og der gav jeg intet undersøgelsesgebyr. Begge var inden for 2 års reklamationsret. Den ene batteriet i en Mac Book Pro, den anden batteriet i en EL-cykel. Der var ingen diskussion, begge sager blev oprettet med det samme som reklamationer.



Har du ikke fået det lavet på reklamationen?

For gebyret er jo kun, hvis det viser sig at skaden er selvforskyldt og IKKE dækket af reklamationsretten.

For Bilka har de samme regler: 


<h3 style="-sizing: border-; font-family: " Sans", Tahoma, Arial, sans-serif; line-height: 1.1; color: rgb51, 51, 51; margin-top: 17px; margin-bottom: 8.5px; font-size: 12px;">4. Undersøgelsesgebyr</h3><p style="-sizing: border-; margin: 0px 0px 8.5px; color: rgb51, 51, 51; font-family: " Sans", Tahoma, Arial, sans-serif;">I forbindelse med undersøgelse af dit produkt har butikken ret til at opkræve et undersøgelsesgebyr, såfremt fejlen ikke er omfattet af reklamationsretten (jf. ovenstående). Størrelsen af gebyret afhænger af hvilket produkt, der er tale om og det vil fremgå på den reparationsnota, du skriver under på ved indlevering af produktet i butikken.


Jo det var jo en reklamation! Og jeg blev ikke stillet i udsigt, at jeg skulle betale noget på noget tidspunkt. Kun at jeg ville høre fra dem om 14 dg.


Men det har sikkert stået på den aftale du har indgået.

Som det fremgår at deres regler.

Du har fuldstændig ret. Jeg har bare ikke læst det eller blevet gjort opmærksom på det. Sikkert pga en klokkeklar reklamation.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 07:40
Mon ikke trådstarter lidt frygter, at Apple vil vende tilbage med en "det er selvforskyldt!" besked selvom det ikke er tilfældet? Det er jo set før at Apples (og andres) værksteder laver det trick - specielt den der med at "den har jo været udsat for væske" har jeg hørt mange gange, hvor det ikke har været tilfældet.

Har selv en Lenovo Yoga bærbar, hvor Lenovo påstod at der havde været vandskade selvom den havde stået på hylden i 2 måneder efter køb og ville ha penge for i det hele taget at sende den tilbage til mig. Viste sig de ikke kunne bevise en døjt og de måtte hoste op med en gratis reparation.
Til top
Gunner Gunoil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunner Gunoil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 13:17
Hvis nu der ikke var et sådan gebyr, ville alle jo komme med deres mere eller mindre selvforskyldte skadet udstyr, og give det en chance for at blive repareret på garantien. Det er i min optik fair nok, men i dit tilfælde ville jeg nok bare købe ny da det højest sandsynlig vil blive betraget som selvfoskyldt da glasset jo er knækket 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu