recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttaler valg hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højttaler valg hjælp

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du kan trippe hen til Randersvej 32, hvor HifiFreaks holder til. Her kan du få ALT hjem på prøve.

Jeg læste ellers de kun havde værksted der i dag men vil da prøve når jeg kommer til penge. Det gør da tingende nemmere Tongue 
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du kan trippe hen til Randersvej 32, hvor HifiFreaks holder til. Her kan du få ALT hjem på prøve.


Jeg læste ellers de kun havde værksted der i dag men vil da prøve når jeg kommer til penge. Det gør da tingende nemmere Tongue 

Det er Hovedsædet! Kastrup er bare et showroom. Jeg mener helt bestemt du kan gå ind og kigge og lave aftaler. Det gør det hele lettere når det er i samme by. Men ellers sørger HifiFreaks for transport frem og tilbage uden du betaler 1 krone.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Strandvasker - Ja det er korrekt men det det noget bøvl frem og tilbage, især når jeg er i tvivl om hvilke mærke. 
At bestille 4 sæt hjem ad gangen og teste har ingen jo økonomi til. Derfor det ville være rart at lytte forskel i butikken, jeg har hørt nok til at kunne finde ud af hvilken jeg skulle vælge ud fra en demo også selvom det ikke er hjemme ved min selv.

Mefisto - De LCR var opsat i surround med en Denon receiver. Men hørte forskel som stander også, samt jeg har lyttet en del til Hifiklubbens sortiment igennem tiden. Rubicon 2 kunne gå an men den er lige det dyrer og matcher ikke med center som har bånddiskant.

Så snart jeg har solgt mine Classe forstærkere prøver jeg 2 sæt ad gangen og tager den derfra. Ikke andet for. Træls at bo i vestjylland når demo lokaler er i KBH :/


Det er også fair nok. Smag og behag er forskellig. Pointen var bare, at det lige så godt kan have været surround receiveren du har været til demo med, uden at vide det. Jeg har selv været til demo på nogle BW i 800 serien og det lød mildt sagt underligt, lige indtil det gik op for os at der var slået noget audyssey filtrering til i en af Denons store modeller. Jeg kunne lige så godt være gået derfra med det indtryk, at 800 serien er noget overprissat skrammel.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 16:40
Det undrer mig,at der overhovedet findes et akustisk liv efter,at have ejet et set-up med Classe og B&W 802D ? ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 17:32
HifiFreaks laver ikke demoer længere fra Adressen på Randersvej i Esbjerg. 
Jeg har selv været derinde, hvor jeg fandt en enkelt mand, der så meget spørgende ud.
Der er vist kun noget lager og værksted...

Personligt, synes jeg, højttalersortimentet hos HifiFreaks altid ser rigtig spændende ud, Som en stor slikbutik, men som du selv nævner, rigtig træls, ikke at have muligheden for at høre dem i demorum.

Af og til, har de nogle super priser.
Jeg gad godt prøve at lytte til noget Quad.
Triangle har jeg aldrig hørt!

Jeg var nede i AVConnection, hvor jeg lyttede til nogle Piega højttalere med Mark Levinson spændt for.
Det var disse, der var stillet frem i demorummet:


Til at starte med, syntes jeg, det lød meget underligt, men efter lidt tid, åbnede der sig et fantastisk åbent lyttefelt med masser af detaljer.
Det er helt sikkert, at det er højttalerne, der farver lyden mest, og derfor også meget vigtigt, man finder noget, man bryder sig om, at lytte til.

Hvad er grunden til, du ikke beholdte dine 802ére?
Ellers et lækkert sæt med Classé spændt for, men selvfølgelig ingen surround, hvilket også er det, jeg synes, er mest spændende for tiden, men interessen kan svinge lidt frem og tilbage...

OleDK "Jeg ville kigge lidt på de triangle med horn fra Hififreaks, i film (og musik) kan de bare noget, og så til en rigtig god pris."
Hvilke modeller er det, du tænker på?


Redigeret af Supergris - 02-December-2017 kl. 17:50
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2017 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du kan trippe hen til Randersvej 32, hvor HifiFreaks holder til. Her kan du få ALT hjem på prøve.


Jeg læste ellers de kun havde værksted der i dag men vil da prøve når jeg kommer til penge. Det gør da tingende nemmere Tongue 
 
Det er Hovedsædet! Kastrup er bare et showroom. Jeg mener helt bestemt du kan gå ind og kigge og lave aftaler. Det gør det hele lettere når det er i samme by. Men ellers sørger HifiFreaks for transport frem og tilbage uden du betaler 1 krone.

Jeg har haft fat i Hififreaks og der er ikke noget på Esbjerg adressen. De har kun showrooms hjemme hos kunderne i form af deres returret.

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Strandvasker - Ja det er korrekt men det det noget bøvl frem og tilbage, især når jeg er i tvivl om hvilke mærke. 
At bestille 4 sæt hjem ad gangen og teste har ingen jo økonomi til. Derfor det ville være rart at lytte forskel i butikken, jeg har hørt nok til at kunne finde ud af hvilken jeg skulle vælge ud fra en demo også selvom det ikke er hjemme ved min selv.

Mefisto - De LCR var opsat i surround med en Denon receiver. Men hørte forskel som stander også, samt jeg har lyttet en del til Hifiklubbens sortiment igennem tiden. Rubicon 2 kunne gå an men den er lige det dyrer og matcher ikke med center som har bånddiskant.

Så snart jeg har solgt mine Classe forstærkere prøver jeg 2 sæt ad gangen og tager den derfra. Ikke andet for. Træls at bo i vestjylland når demo lokaler er i KBH :/


Det er også fair nok. Smag og behag er forskellig. Pointen var bare, at det lige så godt kan have været surround receiveren du har været til demo med, uden at vide det. Jeg har selv været til demo på nogle BW i 800 serien og det lød mildt sagt underligt, lige indtil det gik op for os at der var slået noget audyssey filtrering til i en af Denons store modeller. Jeg kunne lige så godt være gået derfra med det indtryk, at 800 serien er noget overprissat skrammel.

Lyder som en dårlig oplevelse. Det er syn du ikke er gjort opmærksom på det eller overhovedet at de parre 800 serie og Denon receivers. De 800 serier kommer ikke til sit fulde.
Men som du skriver har vi alle hver sin smag :)

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Det undrer mig,at der overhovedet findes et akustisk liv efter,at have ejet et set-up med Classe og B&W 802D ? ?

Jo jo selvfølgelig. Trænerne vokser ikke ind i himmelen. Det er da godt og film lød også fedt på sættet men jeg er mere film end musik og nu har jeg "toppet" og kan godt nøjes med mindre til surround. Jeg har ændret behov og vokset lidt fra nørderiet.

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

HifiFreaks laver ikke demoer længere fra Adressen på Randersvej i Esbjerg. 
Jeg har selv været derinde, hvor jeg fandt en enkelt mand, der så meget spørgende ud.
Der er vist kun noget lager og værksted...

Personligt, synes jeg, højttalersortimentet hos HifiFreaks altid ser rigtig spændende ud, Som en stor slikbutik, men som du selv nævner, rigtig træls, ikke at have muligheden for at høre dem i demorum.

Af og til, har de nogle super priser.
Jeg gad godt prøve at lytte til noget Quad.
Triangle har jeg aldrig hørt!

Jeg var nede i AVConnection, hvor jeg lyttede til nogle Piega højttalere med Mark Levinson spændt for.
Det var disse, der var stillet frem i demorummet:


Til at starte med, syntes jeg, det lød meget underligt, men efter lidt tid, åbnede der sig et fantastisk åbent lyttefelt med masser af detaljer.
Det er helt sikkert, at det er højttalerne, der farver lyden mest, og derfor også meget vigtigt, man finder noget, man bryder sig om, at lytte til.

Hvad er grunden til, du ikke beholdte dine 802ére?
Ellers et lækkert sæt med Classé spændt for, men selvfølgelig ingen surround, hvilket også er det, jeg synes, er mest spændende for tiden, men interessen kan svinge lidt frem og tilbage...

OleDK "Jeg ville kigge lidt på de triangle med horn fra Hififreaks, i film (og musik) kan de bare noget, og så til en rigtig god pris."
Hvilke modeller er det, du tænker på?

Jeg er mere film mand og savner surround, plus jeg er vokset fra nørderiet.


Tak for svar alle.
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2017 kl. 20:55
Personlig har jeg selv haft triangle antal og Gaia + center og jeg er vil med lyden. Har også set noget film på Klipsch med horn, de var også rigtig god dog synes jeg ikke om designet.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Personlig har jeg selv haft triangle antal og Gaia + center og jeg er vil med lyden. Har også set noget film på Klipsch med horn, de var også rigtig god dog synes jeg ikke om designet.


Jeg har ligeledes et par triangle antal + center er super tilfreds med lyden, de egner sig godt til musik og film.
Du skriver "har haft", må man spørge hvad du har nu og hvorfor du skiftede?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu