recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken robotstøvsuger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken robotstøvsuger?

 Besvar Besvar Side  <1 333435
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Mistænksom billigt og fra et firma jeg ikke kender (Nordicsupply)Shocked
Ah troede det var CDON der solgte den. Det firma ser ret harmløst ud.

Billigt og billigt, jeg gav kun 2500,- for min Roboroc S5 i Bilka i april 2020.
Det firma du linker til, ligner ikke et firma som sælger elektronik via cdon. Det gør mig bare endnu mere mistænksom.
Mvh Jesper
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvad med en S7’er?

pas nu på, der findes så mange kopi produkter dernde fra, bemærk den ikke hedder roborock, jeg tror ikke det er den rigtige S7.. det ville også være en virkelig god pris for den, det billigste jeg har set på tilbud indtil videre er omkring 3200 kr.

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 19:42
Det er ikke den rigtige.. de skriver også den hedder 360 S7

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvad med en S7’er?

pas nu på, der findes så mange kopi produkter dernde fra, bemærk den ikke hedder roborock, jeg tror ikke det er den rigtige S7.. det ville også være en virkelig god pris for den, det billigste jeg har set på tilbud indtil videre er omkring 3200 kr.

Ja det er rigtigt, det er nok en kopi Confused
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 21:06
Jeg har selv en S5, som stadig kører glimrende, næsten ærgeligt for ville faktisk gerne skifte til s7, men stod jeg og skulle vælge mellem s6 pure, eller en s5 max, ville jeg tage tage s5 max, det er faktisk lidt af en snyder så vidt jeg ved kom s6 frem før s5 max, så den er vist nyere og bedre, personligt villejeg dog hoppe på en s7...
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Efter knap 4år og 818 timers drifttid og 43.000kvm rengøring, er vores gamle trofaste Gen1 Mi Robot Vacuum cleaner begyndt pludselig at slukke helt under støvsugningen, selvom der stadigvæk er masser af strømCryCry
Har selvfølgelig lige googlet lidt, og det er åbenbart et ikke ukendt problem.
Umiddelbart virker det som om det er et problem på dens mainboard. Jeg kunne selvfølgelig begynde at forsøge at fejlfinde på elektronikken, men gider faktisk ikke, da den alligevel er godt slidt.
Så er spørgsmålet blot hvilken ny man skal købe.
Syntes godt nok det er en jungle at finde rundt i.
Min umiddelbare indskydelse er en Roborock S6 pure.
Har ikke brug for smart AI styring via kamera og da vi ikke har nogen gulvtæpper, så har vi heller ikke brug for gulvtæppe detektor.


Efter lange overvejelser faldt mit valg på Roborock S5 Max, var mest forelsket i Roborock S7, men prisen gjorde udslaget, jeg var skeptisk vedr selve børsten på S5 Max da jeg synes at den på vores gamle Roomba ikke var glad for fruens lange hår, men må nu sige, jeg tog fuldstændig fejl. 

Vi bruger den kun til at støvsuge og dermed ingen gulvvask, det vil jeg selv stå for.

Hvis man vil have en som også skal bruges til gulvask vil jeg anbefale S7, men personligt ville jeg hellere vælge en seperat til gulvvask.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 23:56
Har fundet følgende hvor de forskellige Roborock bliver sammenlignet.
Umiddelbart ser det ud til jeg blot skal kigge efter en S5 max.
Jeg kan ihverfald ikke se nogen grund til at skulle bruge de ekstra penge på en s7, især fordi jeg ikke vægter moppe funktionen særlig højt.


Redigeret af Axlon - 31-December-2021 kl. 00:03
Mvh Jesper
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2021 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Har fundet følgende hvor de forskellige Roborock bliver sammenlignet.
Umiddelbart ser det ud til jeg blot skal kigge efter en S5 max.
Jeg kan ihverfald ikke se nogen grund til at skulle bruge de ekstra penge på en s7, især fordi jeg ikke vægter moppe funktionen særlig højt.
S5 max er forsynet med integreret stor vandtank med elektronisk mulighed for at justere vandtilførslen til moppekluden. 


Redigeret af Munch - 31-December-2021 kl. 11:30
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2022 kl. 10:33
Købte en S5max.
Jeg vil lige høre hvad andre med Roborock gør med rum som den ikke kan komme ind til.
Vi har et badeværelse med et højt dørtrin, som er spæret af med en magnetstribe, så støvsugeren ikke kører der ud.
Opretter I så det ekstra rum som en seperat etage, eller er der en smartere metode med hensyn til kortet?
Mvh Jesper
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2022 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Købte en S5max.
Jeg vil lige høre hvad andre med Roborock gør med rum som den ikke kan komme ind til.
Vi har et badeværelse med et højt dørtrin, som er spæret af med en magnetstribe, så støvsugeren ikke kører der ud.
Opretter I så det ekstra rum som en seperat etage, eller er der en smartere metode med hensyn til kortet?

Det er lidt bøvlet med gammeldags dørtrin, men så lang lang tid du har døren åben ind til et rum kan den godt “bygge” videre på et rum (kort)hvis den bliver løftet derind, du behøver ikke magnetstriben til badeværelset. Jeg har brugt lidt tid på at jeg sætte mig ind i hvordan den “tænker” og synes faktisk det fungerer nogenlunde nu. Vores lader i stuen og kan derfra kun køre ud i gangen men ej retur, så det handler om at planlægge lidt når man støvsuger. Du kan kun lave 4 kort mener jeg, så du er nød til at tænke lidt kreativt for at nå i mål. Men er der en smartere måde så følger jeg da gerne med her.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 333435
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu