recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 24p netflix shield
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

24p netflix shield

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
jan.carsten.pedersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-April-2015
Sted: vorbasse
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan.carsten.pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 08:09
fedt jeg har prøvet mrmc og det køre fint med dts men ikke dts tru hd master i displayet på reciveren vil infuse gøre det eller er det en begrænsning i appel tv??


Vil jeg kunne få dolby digital+ formatet til at stå i min recivers display ved netflix ligesom når jeg bruger shield der vises nemlig dolby digital+  ved netflix

skal jeg stille appeltv lyd indstilling punktet til (BEDST MULIG) og så AUTO eller dolby digital???

Jeg tro at hvis jeg sætter den til dolby digital så vi jeg kun få det og ikke PLUS delen da jeg har en formodning om at appel tv selv dekoder til dolby digital og ikke PLUS

vh jan

eller vil jeg bare få PCM
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af jan.carsten.pedersen jan.carsten.pedersen skrev:

fedt jeg har prøvet mrmc og det køre fint med dts men ikke dts tru hd master i displayet på reciveren vil infuse gøre det eller er det en begrænsning i appel tv??


Vil jeg kunne få dolby digital+ formatet til at stå i min recivers display ved netflix ligesom når jeg bruger shield der vises nemlig dolby digital+  ved netflix

skal jeg stille appeltv lyd indstilling punktet til (BEDST MULIG) og så AUTO eller dolby digital???

Jeg tro at hvis jeg sætter den til dolby digital så vi jeg kun få det og ikke PLUS delen da jeg har en formodning om at appel tv selv dekoder til dolby digital og ikke PLUS

vh jan

eller vil jeg bare få PCM
atv 4k understøtter ikke hd lydformaterne. infuse, afkoder dem og smidder det ud som LPCM, så hvis man har film i dolby atmos, på sin medieserver. ja så er atmos væk.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 09:45
Infuse burde klare opgaven, dog er True HD vidst downsamplet, så man ikke får fuld udbytte af det.
Hvordan er billedkvaliteten iøvrigt ift. Nvidia Shield?

Hvor ville det være skønt med en box der kunne:
Auto resolution, Auto refresh rate, Auto colorspace, HD lyd passthrough, Dolby Vision/HDR til Netflix og film.

Det er åbenbart komplet umuligt at finde den perfekte box:(
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Infuse burde klare opgaven, dog er True HD vidst downsamplet, så man ikke får fuld udbytte af det.
Hvordan er billedkvaliteten iøvrigt ift. Nvidia Shield?

Hvor ville det være skønt med en box der kunne:
Auto resolution, Auto refresh rate, Auto colorspace, HD lyd passthrough, Dolby Vision/HDR til Netflix og film.

Det er åbenbart komplet umuligt at finde den perfekte box:(
alle de ting du nævner kan Shield. Det er app udviklerne der skal sparkes i gang. Og atv understøtter ikke true HD eller HD master

Redigeret af T-Duck - 06-December-2017 kl. 11:27
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Infuse burde klare opgaven, dog er True HD vidst downsamplet, så man ikke får fuld udbytte af det.
Hvordan er billedkvaliteten iøvrigt ift. Nvidia Shield?

Hvor ville det være skønt med en box der kunne:
Auto resolution, Auto refresh rate, Auto colorspace, HD lyd passthrough, Dolby Vision/HDR til Netflix og film.

Det er åbenbart komplet umuligt at finde den perfekte box:(
alle de ting du nævner kan Shield. Det er app udviklerne der skal sparkes i gang. Og atv understøtter ikke true HD eller HD master

Pt. Kan Shield ikke auto colorspace eller Dolby Vision.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af jan.carsten.pedersen jan.carsten.pedersen skrev:

hejsa

jeg tog konsekvensen og tog i elgiganten og købte et appeltv 4k

det virker med netflix 1080/24p

nu skal der bare afprøves med 4k /24p og se om fjernsynes slår over på det rigtige


synes ikke jeg kunne komme til at få shield til at funger med netflix og 24p



men så kommer det næste spørgsmål kan man sideloade kodi til os 11.2 synes at der er noigen der på nette siger det kan lade sig gøre:)
vh jan


Jeg mistænker Netflix for at være ligeglade med Shield kunderne. For de burde have fixet det for længe siden
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
jan.carsten.pedersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-April-2015
Sted: vorbasse
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan.carsten.pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 19:51
Hej
Så er der blevet rodet rund med shield og ATV
Jeg må sige at det med skift mellem DR Netflix og infuse bare virker godt så må jeg leve med pcm men synes også det lyder fedt:)
Synes shield halter på udsende og lethed men det er en smags sag
Til mon hjemme bio bliver det shield da atmos er vigtig og i stuen bliver ATV
Det tror jeg at jeg bliver glad for:))
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu