recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Nvidia Shield og forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Nvidia Shield og forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Portuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2012
Sted: Storkøbenhavn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Portuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Nvidia Shield og forstærker
    Sendt: 07-December-2017 kl. 22:21
Hej

Har NAD M17 som forstærker. Alle HDMI enheder går ind i den, og kun et signal går til TV'et.

PS4 Pro viser 4K med 60hz uden problemer.
Shield kan kun køre 4K med 24hz.

Begge enheder har helt nye og identiske HDMI-kabler.

Når jeg slår Shield på hvilken som helst hz over 24, så kommer der enten hvid støj eller sort skærm. Kan se på M17s display, at den skifter lidt frem og tilbage, som om den ikke kan finde det. Lyden slår den over på analog efter at have skiftet frem og tilbage.

Det mærkelige er, at sætter jeg Shield direkte til TV'et, så æder den alt. Derfor kan problemet kun være i Shield'en. Men jeg kan ikke finde en løsning eller andre der har oplevet det samme :(

Har købt Shield for at afspille 4K film men godt nok trist, hvis det højst bliver i 24hz.


Håber nogle har forslag.
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 08:04
Lyder måske lidt som noget HDCP problem. Har selv samme problem med mit tv som kun har HDMI 1.3 eller 4 kan jeg ikke lige huske.

Men der er problemet omvendt at jeg ikke kan smide sætte tvet til 24P. Hvor min projektor godt kan finde ud af det.

Men det er altid et problem hvis man opgradere så ender man i de slags problemer. Hvis ikke alle enheder køre samme HDCP version.
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
Portuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2012
Sted: Storkøbenhavn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Portuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 09:03
Men HDCP 2.2 er på alle enheder. Det er på forstærkeren og PS'en. Går stærkt ud fra, at det også er på Shield'en.
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 10:07
Hvad afspiller du med på din Shield ?
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
Portuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2012
Sted: Storkøbenhavn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Portuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 10:08
Plex on Kodi.

Men uanset hvor jeg ændrer indstillinger over 24hz, er problemet det helt samme.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 11:21
Har du prøvet at sætte din Shield til den HDMI indgang du bruger til PS4? Nogle gange er det ikke alle HDMI indgange på en receiver som understøtter HDCP 2.2
.
Til top
Portuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2012
Sted: Storkøbenhavn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Portuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 11:28
Det kommer til at være næste skridt senere i dag, men som det ses her:

5 x HDMI 2.0 ind (18 Gbps, 4K/60, 4.4.4, HDCP 2.2

Så er alle portene ens.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu