recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udvidelse med to extender på een router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udvidelse med to extender på een router

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udvidelse med to extender på een router
    Sendt: 08-December-2017 kl. 17:40
Dette er kun en tråd for de, der har fået to extendere (trådløse netudviderenheder)til at virke sammen med een router.

WiFi-rækkeviddeudvideren udvider, som I sikkert ved, det trådløse netværk til at dække områder uden for et nuværende Wi-Fi-netværk.

Jeg har følgende:
Router: Netgear 300N
2 stk extender: Netgear N300 wlanrepeater

I årevis har jeg kun haft 1 extender med wps sikkerhed og samme adgangskode på både router og extender. Det fungerede godt.

Nu har jeg brug for en ekstra extender, men jeg kan ikke få den nye til at tilslutte sig routeren. Uanset at den gamle extender er slukket.
Gad vide om der kun kan tilsluttes 1 extender til min router.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 22:15
bent - jeg bliver virkelig nødt til at starte med at sige følgende (og det er ikke personligt!)  KAN DU SÅ FÅ NOGET WPA2 sikkerhed på i stedet for WPS!! - WPS er notorisk det mest usikre bortset fra slet ingen password på dit netværk. Det tager en scriptkiddie 10sek at bruteforce hacke den sikkerhed.

Når det så er sagt. - hvorfor er det du vil bruge extendere? - hvor stort et område skal du dække? - tror her det vil være MEGET oplagt at skrotte den tankegang fuldkommen og så købe nogle AP'ere fra eksvis ubiquiti så du har 1 cloudadministration til samtlige AP'ere. (og derved uden nogen som helst problemer kan bruge samme pass på SSID'erne. Du bruger dog så ikke det trådløse netværk fra din router, så når ap'erne er koblet til routeren, så er det det netværk der bruges. (og du kan sagtens kalde det det samme som det gamle. - du skal bare have det gamle netværk deaktiveret)
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 22:42
Tak for rådet mht WPA2. Det vil jeg sørge for ved lejlighed.

Jeg har mange trådløse enheder koblet på routeren. Også mit 4k tv.
Da jeg for nylig streamede fra YouTube, blev youtube ved med at forsøge at indlæse. Da jeg ikke gerne vil have synligt kabel til routeren på loftet, tog jeg extenderne fra den anden ende af vort store hus og flyttede den nær på TVet så et kort netkabel kunne forbinde.Det fungerer fint.

Men jeg mangler nu en god forbindelse i husets anden ende.
Jeg har dog opbrugt den sidste kabeltilslutning i routeren, mener jeg.

Redigeret af bentpetersson - 09-December-2017 kl. 08:28
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2017 kl. 22:13
Der er ALTID mulighed for at smide en 100,-'s 5-port switch efter routeren hvis det er for at få flere porte.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2017 kl. 22:36
Tak. Det har jeg også tænkt på.
Tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu