recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DS216J ok til streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DS216J ok til streaming

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fjeder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Sted: 9000 Aalborg
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fjeder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DS216J ok til streaming
    Sendt: 12-December-2017 kl. 19:43
Hey folkens

Håber det her er den rigtige del af det her fantastiske forum, at putte mit spørgsmål ind i :)

Jeg havde en ide om at lave en lille HTPC og koble den til mit tv... MEN, nu har jeg opdaget, at en Raspberry Pi og NAS er væsentlig bedre til formålet. Gem filmdatabasen i en MySQL på NAS, så er det nemt at finde en film frem igen, samt hvor du er kommet til, derudover kan Pi tage imod hdmi-cec, hvilket htpc tilsyneladende ikke kan? Oooog Kodi ser ud til at være nemmere at "installere" på en pi ;)

Derfor er mit spørgsmål, er en Synology DS216J egnet til formålet? Altså er den hurtig og god nok til at streame signalet til en Pi (3) ?? Nogen der har erfaring med den? Og evt kan sige "go" for den? Eller har I andre og bedre forslag? 

På forhånd tak for hjælpen :)

/Dennis Fjeder
Jeg er stadig noob - bær over med mig :)
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 07:34
Det kan jeg så absolut ikke forestille mig, at den ikke kan (det afhænger jo også lidt af resten af netværket). 

Jeg har en DS210 på en kablet Nviadia Shield og det fungerer fejlfrit. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 08:54
Så længe den bare skal sende filen over netværket og ikke transcode, så vil det fungere super fint
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 09:25
Som skrevet er det intet problem så længe den bare skal sende filer og ikke dekode dem.

Jeg vil dog anbefale at køre kablet netværk fra NAS til Pi.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 09:39
Jeg startede med en DS212j til at håndtere TVHeadend optagelser og streaming af optagelser, men den var slet ikke god nok. Ved 1-2 samtidige optagelser og samtidig afspilning så gik der ged i den og UI'et var meget langsomt. Jeg formoder det var en kombination af CPU og mængden af RAM der var problemet.

Er nu skiftet til en DS216play der kører fint.

Jeg tror dog ikke du vil se problemer hvis der kun er tale om at levere en bitstrøm, men vær opmærksom på at der er en grund til at der er forskellige varianter af NAS'er og under alle omstændigheder er en NAS slet ikke lige så stærk som en PC.
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 10:52
Jeg kører med en DS216j samt Kodi på en raspberry pi 2. Det fungerer super godt med 1080p!

Jeg valgte aktivt den "svage" j-model, da den i modsætning til de større modeller kan slukke helt for blæserne, når belastningen er lav nok
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
beatmore Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2014
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beatmore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 14:24
Jeg har præcis hvad du beskriver både med ds212j og ds215j og det har fungeret fint
Har dog ikke haft min kodi database på NAS men det var da et forsøg værd.
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 18:03
jeg har en ds213j som fint streamer til en android box (Venz v10 pro). 
ds213j kan fint stream til en box / computer som så dekoder signalet. men skal den transkode, så tror jeg man skal op i en play eller større model. 

kan faktisk fint anbefale den venz v10 pro som afspilningsdevice. havde før en htpc. 
Venz har så også lave en software der kun køre libreelec så der kun er kodi på den. opstart ca. 5s :D
og den æder alt! dts, dts hd ma, true hd, 1080p, 4k, 4k hdr, 4k hdr 10bit osv. 


 
Til top
Fjeder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Sted: 9000 Aalborg
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fjeder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 16:11
FEDT !! Tak for de mange brugbare svar :D Den skal da bare bestilles - glæder mig til at komme i gang :)
Jeg er stadig noob - bær over med mig :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu