recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5.1.4 eller 7.1.2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5.1.4 eller 7.1.2

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
UlleChamp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér UlleChamp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 5.1.4 eller 7.1.2
    Sendt: 13-December-2017 kl. 18:29
Hejsa

Jeg har en marantz sr7011, og har mulighed for at køre 9.2 uden tilslutning af ekstra forstærker.

jeg har lige købt 4 ekstra højttalere til mit 5.1 setup, så mit spørgmål er nu:

Skal jeg køre 5.1.4 eller 7.1.2

De fleste bluray kommer med 7.1 lyd, men ved ikke om jeg ved Dolby Atmos får en bedre oplevelse med 5.1.4

Håber i kan komme med jeres erfaringer.



Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 11:53
Det er svært spørgsmål, når man ikke ved mere om dit setup og højttaler pladsering. Når atmos er på tale så må der næsten være tale om 4 lofthøjttalere du har købt??
Alt andet lige så vælg det setup hvor højttalerne er tættest på den optimale pladsering - så hvis det er fire identiske lofthøjttalere så 5.1.4. 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 13:25
Jeg ville ha' startet med 7.1.2, og så udvide til 7.1.4 når der er flere titler på markedet med Atmos. Indtil da får man mere ud af 4 surround-højttalere end 4 tag-højttalere (synes jeg).
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu