recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv 4k omformaterer tv2 til 4k med hdr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv 4k omformaterer tv2 til 4k med hdr.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
maddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple tv 4k omformaterer tv2 til 4k med hdr.
    Sendt: 17-December-2017 kl. 08:59
Hejsa
Når jeg ser tv fra TV2 Play fra mit apple tv 4k, så transformaterer apple TV selv billedet om til 4 k HDR. Det er ikke hensigtsmæssigt, da billedet jo så ikke vises korrekt - og det ser slet ikke godt ud. Jeg kan naturligvis ændre opsætningen i mit apple tv, men så har vi balladen, når jeg skal se Netflix, hvor jeg jo er interesseret i HDR. Kan apple tv ikke laves, så det genkender det signal, som billedet skal vises i? ALtså så jeg slipper for selv at skifte hver gang, jeg skifter input. 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 09:16
Hvis jeg sætter mit apple tv 4k. til f.eks.at vise 4K SDR 60Hz og herefter går på netflix og vælger noget 4K Dolby Vision, så kommer der altså 4K Dolby Vision ud af apple tv. Når man vender tilbage til menu, efter en kort stund med sort skærm, så er det 4K SDR der kommer ud.

Så prøv at sætte dit apple tv til f.eks. 4K SDR 60Hz.


Redigeret af Potter - 17-December-2017 kl. 09:22
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 09:17
Har du ikke opdateret den og sat til automatisk at skifte frekvens og HDR? Nu har der været nyheder om det på forsiden i en hel måned.
Du kan dog ikke undgå at den skallerer til 4K, med mindre du selv vil indstille manuelt hver gang.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 09:18
Joda

Under indstillinger vælger du 4K SDR og så under øhh video vælger du match billedefrekvens og opløsning - så skifter ATV selv til korrekt format

Jeg har valgt 4k SDR da jeg mest ser TV2, DR, viaplay osv - når jeg skal se Netflix i HDR bliver skærmen kortvarigt sort mens den skifter til HDR
Til top
maddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 09:27
Jeg siger mange tak for hurtig svar.
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 14:16
Jeg tror den enkelte app skal understøtte skiftet fra SDR til HDR og HDR til SDR ellers kører den med den indstilling du har valgt på Apple TV. Mit bud er TV2 App ikke har dette indbygget og ikke selv skifter over fra HDR i menuen til SDR når appen kører.

Jeg tror heller ikke den selv skifter framerate, det skal programmet også understøtte ellers kører det hele ved 60hz. Men måske jeg har misforstået hvordan det virker ? Enlighten me. :)


Redigeret af Hbar - 17-December-2017 kl. 14:16
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

Jeg tror den enkelte app skal understøtte skiftet fra SDR til HDR og HDR til SDR ellers kører den med den indstilling du har valgt på Apple TV. Mit bud er TV2 App ikke har dette indbygget og ikke selv skifter over fra HDR i menuen til SDR når appen kører.

Jeg tror heller ikke den selv skifter framerate, det skal programmet også understøtte ellers kører det hele ved 60hz. Men måske jeg har misforstået hvordan det virker ? Enlighten me. :)



Bruger app’en Apples standardafspiller til video, så sker det hele automatisk. Det gør de fleste apps Har udbyderen udviklet egen videoafspiller, skal de aktivt indbygge det via de API’er som Apple stiller til rådighed.

Så altså: skift af frame rate og SDR/HDR virker som udgangspunkt i de fleste apps. Man skal dog manuelt slå det til i videomenuen.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 00:38
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

Jeg tror den enkelte app skal understøtte skiftet fra SDR til HDR og HDR til SDR ellers kører den med den indstilling du har valgt på Apple TV. Mit bud er TV2 App ikke har dette indbygget og ikke selv skifter over fra HDR i menuen til SDR når appen kører.

Jeg tror heller ikke den selv skifter framerate, det skal programmet også understøtte ellers kører det hele ved 60hz. Men måske jeg har misforstået hvordan det virker ? Enlighten me. :)



Bruger app’en Apples standardafspiller til video, så sker det hele automatisk. Det gør de fleste apps Har udbyderen udviklet egen videoafspiller, skal de aktivt indbygge det via de API’er som Apple stiller til rådighed.

Så altså: skift af frame rate og SDR/HDR virker som udgangspunkt i de fleste apps. Man skal dog manuelt slå det til i videomenuen.


Derfor tænker jeg den bedste "standard instilning" må være 50hz SDR, da det nok næsten kun er danske/europæiske tjenester man støder på det problem ved. De store internationale tjenester som vi kan modtage i DK, samt Infuse, har allerede styr på det, så de ænder selv til 24/60hz og den form for HDR, der nu er tilgængelig.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 15:32
Så går man dog glip af de flotte screensavere i HDR :) De er noget af et syn på den rette skærm.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 16:28
Jo jo.. Men hvad er vigtigst? ;)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 17:03
Er de billeder i screensaver enlig optimeret rigtig for HDR/ Dolby Vision? Så meget har jeg sgu ikke selv studeret dem. Og hvis man benytter sine egne billeder fra fotos som screensaver og har sat sit apple tv til HDR eller Dolby Vision som default, bliver der så lagt lidt oven på?

Det kan være man lige skulle afprøve dette i aftenSmile
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu