recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dreambox dm 920 UltraHD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dreambox dm 920 UltraHD

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 06:06
Så det er simpelthen kortlæseren der afkoder. Jeg har egentlig aldrig tænkt så meget over, hvorvidt det var kortet eller selve modulet der reelt afkodede. Men det giver ret god mening.

Med det du skriver, kan jeg næsten forstå, at de; op til 8 signaler, det vil være muligt at få ind på eet kabel, hovedsageligt skal være FTA, hvis jeg vil optage syv fra syv forskellige kanaler, imens jeg ser en ottende..


Men jeg syntes ikke rigtigt at bliver klogere på, om det kan lade sig gøre med kodede signaler.

Tak for dit svar iøvrigt :-)
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 08:34
Generelt er det mest anvendeligt med ukodede kanaler eller kanaler, hvor man kan benytte en evt. i boksen indbygget kortlæser. Taler vi kortlæser moduler, så virker det sjældent med mere end én kanal af gangen.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 00:59
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:

<span><span><span><span><span ="breadcrumb_last"="" aria-current="page">Kan et tv kort idag afkode f.eks. 4 forskellige kanaler samtidig?</span></span></span></span></span>


Et TV kort kan ikke afkode noget. Det kan kun CA modulet. Jeg har hørt om CA moduler der kan afkode 2 kanaler samtidig, men aldrig om nogen der kunne klare 4.

De øvrige spørgsmål vil jeg lade andre om at besvare.

Flemming

Mit Digital Devices klarer fint 4 kanaler samtidigt, med et originalt Canal Digital Card, men det er et tudsegammelt kort der ikke parrer sig med hardwaren, som de ikke længere vil udlevere. Håber kortet lever lige så længe som jeg gør:-)
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 19:46
tak for svaret @digitalt.tv

Du er en heldig kartoffel @MCenterFreak
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu