recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ustabilt Wifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ustabilt Wifi

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Hej
Jeg er også kunde hos Eniig (Silkeborg).
Efter vi flyttede fra Bagsværd (TDC monopol) og til Silkeborg slog vi til da muligheden for fiber opstod. Det kan man jo ikke få i det tættest befolkede og mest købestærke område i DK....
Så jeg blev glad da jeg fik fiber, ligesom jeg havde da jeg for 20 år siden boede på kollegie ved DTU.

Hastighed og ping tider er super, selvom jeg pt kører med trådløst i hele hytten (som vi har fremlejet). når vi flytter i det nye hus skal der trækkes kabler igen, ligesom jeg havde i det gamle hus.
Jeg har bare de sidste to uger, ligesom dig, haft kæmpeproblemer med det trådløse netværk. Jeg har mange enheder på nettet, computer (stationær+bærar), tablets, telefoner, internetradio, server og TV (yousee m. ny boks).
Men jeg er træt af at skulle genstarte alt og alle for at mine enheder kan få tildelt en IP adresse. I sidste uge ringede jeg til kundeservice der sagde at Airties kigge på en software patch. De mente først det var android enheder der ikke kunne finde ud af om de skulle være på 2,4 eller 5ghz netværk - men jeg har problemer med alt (W10, Aplle, Android +div.)

Så nu skal jeg havde det koblet af igen og sat en gammel router op.

Er der nogen der ved om det er fiberboksen der er wifi router, eller er det de små mesh enheder?

For dem skal jeg af med hurtigst muligt af med inden fruen river hovedet af mig, og ungerne brokker sig over ikke at kunne spille Minecraft eller Skype.



Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:


Hej.
Jeg er kunde hos Eniig og har et mesh netværk. Men jeg har problemer med at jeg ofte smides af nettet. Så skal hele skidtet reestartes incl. router og 3 mesh enheder.
 
Det er nødvendigt hver morgen, når jeg står op, da netværket så er uden internet. Og af og til i løbet af dagen også.
 
Det har kørt stabilt i en periode i starten, men problemerne startede for ca. 3 uger siden og er forsat.
 
Nogle der kender til produkterne og har en ide til hvad der kunne være løsningen.
 
Gode råd til teknisk løsning er velkommen.
 
Jeg kontakter selvfølgelig support, hvis der ikke er en nærliggende løsning fra jer. Men ville lige spørge her først.


Jeg bor også i Silkeborg (Sejs) og har fiber 100/100 hos Eniig. Alt kører klippestabilt uden udfald og behov for genstart. Fiber modem (ældre Alcatel I-241-G-R) er sat til en pfsense router (FW-7535) som dirigerer videre til to AP (ac68u og Ac66).

Redigeret af dr_schlemer - 21-Januar-2018 kl. 09:52
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2018 kl. 19:54
Så kører mit net igen stabilt. Jeg har ikke haft behov for at genstarte noget de sidste dage.
jeg kan også se at alle vores enheder har fået den opdaterede patch til "Google Play tjenester", som skulle løse problemet, da det var Googles chromecast funktion der spammede det lokale WIFI.


Til top
NielsWerner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2019
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsWerner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2019 kl. 19:51
Jeg er ny her og jeg har samme problemer med ustabilt Fibia/Waoo netværk med Smart WIFI bokse, som jeg kan læse i mange indlæg. Jeg har problemet både hjemme og hos mine svigerforældre, der bor syd for Præstø. Jeg har nu fejlmeldt min egen installation til Fibia og er ikke spor sikker på, at der kommer noget ud af det. Heldigvis bor jeg i en lejlighed, hvor jeg også har en aktiv coax fra Yousee, så jeg tænker så småt på et skifte
Niels Werner Mortensen
Blidahpark 19 2th
2900 Hellerup
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu