recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedkvalitet TV2 play
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billedkvalitet TV2 play

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billedkvalitet TV2 play
    Sendt: 01-Januar-2018 kl. 13:43
Hej.

Jeg overvejer at droppe Boxer og få TV2 play.

Hvordan er billedkvaliteten?

Er det stabilt?

Man kan godt blive i tvivl når man læser om TV2 play.

https://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/tjener-kassen-paa-streaming-nu-raser-kunderne-mod-tv2-play/6798559
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 14:38
Problemet med TV2 Play er, at arkiv er stadig kun SD. Streamer du live kanaler, så får du dog 720p som med et almindeligt TV abonnement.
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 17:34
Jeg har droppet Boxer, og købt mig en AppleTv 4k, og ser nu tv udelukkende via den, (har ikke mulighed for kabel TV hvor jeg bor) og jeg er fuld ud tilfreds med kvaliteten på tv2 play.. Forskellen på Boxer og Play er minimal, jeg er faktisk lidt imponeret over kvaliteten (på live TV) Wink
Så thumbs up herfra.

Og har efter en måneds tv kiggeri via ATV 4 endnu det første udfald tilgode..
Min kæreste har Stofa kabeltv hvor hun bor, og der findes en Stofa app til ATV, hvor størstedelen af hendes kanaler kan ses, så det bruger vi også en del.
Stofa app'en driller dog lidt, og virker ikke altid.. Men kvaliteten fejler ikke noget, 720p - 50 hz
Mvh

Moulder
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 21:44
Kvaliteten af TV2 play er ikke imponerende..........ihvertfald om du har et TV af en vis størrelse.

På mit 65" OLED er kvaliteten af live-TV kun lige "Godkendt", deres arkivmateriale er som Nasash skriver i SD kvalitet = ringe.
Og selve platformen er gammeldags opbygget og langsomt reagererne. Det skal dog sides at det er rimelig stabilt 
- jeg har alene TV2 play for at kunne se TV2 sport   


Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 07:43
Tak for input.

Jeg tror jeg holder fast i boxer lidt endnu.

Til top
JanV. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-August-2013
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanV. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 08:29
Jeg synes også billedet "hakker" meget på play - F.eks på news når teksten løber nede i bunden, så kører det slet ikke flydende, som på f.eks boxer eller andre udbydere.

For mig ligner det at de kun sender med 25 billeder i sekundet.
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af JanV. JanV. skrev:

Jeg synes også billedet "hakker" meget på play - F.eks på news når teksten løber nede i bunden, så kører det slet ikke flydende, som på f.eks boxer eller andre udbydere.

For mig ligner det at de kun sender med 25 billeder i sekundet.

Jeg bed mærke i det samme forleden, og prøvede at skifte over fra Play til tuneren i tv'et (Boxer) 
og den løbende tekst hakkede nøjagtig ligeså meget..
Mvh

Moulder
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 10:36
Det med den hakkende tekst på 'løbebåndet' i bundet på f.eks. NEWS oplevede jeg også på TV2Play på ATV4 (billedefrevens-output sat til 50Hz)

På Boxertv udgaven (DVB-T) er teksten i løbebåndet flydende dvs ingen hakken overhovedet.
Det var en af årsagerne til at jeg behold Boxertv i stedet for at benytte TV2Play (live TV).
Men man kan heller ikke optage noget fra TV2Play som man kan via Boxertv, hvis det er et must.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu