recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Rumpe-rystere"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Rumpe-rystere"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Rumpe-rystere"
    Sendt: 01-Januar-2018 kl. 19:01
Allerførst: godt nytår, for fa'en! Smile

Nåå ... Jeg troede aldrig det skulle komme fra mig, men jeg er altså begyndt at blive lun på idéen om bass-shakers/butt-kickers og hvad man ellers kalder "tactile transducers". Tidligere syntes jeg det var noget fis, snyd ligefrem, men jo mere jeg har læst om det giver det sgu meget god mening, og den fremtidige Fr. Jacobe er enig; de ville være et smart og billigt alternativ til flere sub's.

Det er ikke noget vi vil bruge mange penge på, så en egentlig "ButtKicker LFE" bliver der absolut ikke tale om. Jeg tænker en håndfuld billige Daytons, eller anden type som måske ikke går ned til 5hz, men alligevel ryster i rumpen. Tre, måske fire stk. til vores sofa.

Her kommer mine vigtigste spørgsmål:

Jeg har stadig vores gamle aktive sub, en Infinity 500w, som jeg kunne bruge plate-amp'en fra. Men, hvis hver enkelt shaker kører 8 ohm, hvordan forbinder man så fire??
Desuden, har prøvet at undersøge hvor mange ohm den Infinity var på, men har ikke kunnet fastslå. Er der en måde at måle det på?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 13:21
Var lidt heldig, for da jeg skilte den gamle Infinity ad stod der ganske enkelt "4 ohm" på magneten!

Vil det så sige at: ved to styks bass shakers skal jeg købe 8 ohm's og parallelforbinde dem?? Og ved fire styks skal jeg gå efter 16 ohm's?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu