recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Att: brugere af Samsung Q-serie og LG B/C7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Att: brugere af Samsung Q-serie og LG B/C7

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BeckErbs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2018
Sted: Odense C
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeckErbs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Att: brugere af Samsung Q-serie og LG B/C7
    Sendt: 02-Januar-2018 kl. 17:15
Til brugere af ovennævne tv.


Da jeg skal ud og købe nyt tv, har jeg lige nogle spørgsmål som jeg håber nogen vil svare på, da jeg jeg ikke kan teste ude i butikkerne (Power, Elgiganten og Bilka) da man f.eks ikke længere har et antennestik monteret på deres udstillede modeller.


Jeg kommer fra et LG 65UH625VAEN som jeg netop har solgt.

Og med det var der nogle ting jeg var utilfreds med. 

1)F.eks var det ikke ret godt til at håndtere ARC/HDMI-CEC delen særligt godt. Alt efter hvilken enhed jeg tændte først, tv eller SS Receiver (Pioneer VSX-921), kunne tv’et ikke finde ud af at sende lyden videre. Heller ikke selvom jeg valgte det i menuen.
2)Når man gik i EPG guiden, lukkede den tv-delen ned og der gik en rum tid før der kom preview og lyd på igen. - Det var som om det var en app der skulle startes.

3) remoten var MEGET retningsbestemt, især træls når man flader helt ud i sofaen med en arm (med remoten) hærgende ud over ryglænet. 

4)Foruden recieveren på den ene HDMI port havde jeg en ATV4 og en RaspberryPi (udelukkende til noget HomebridgeServer). Den kunne den slet ikke finde ud af, når jeg tændte ATV4 så kæmpede ATV4 og Rasberry’en om hvem der skulle have lov at vise et billede, tv’et gik simpelthen i endless loop mellem HDMI 1 og 3, så Raspberry’en måtte demonteres.

5)Når man ser en udsendelse som man så og optager. Så når optagelsen er slut, så stopper afspilningen også og hopper ud til tv, så man skal navigere ind til optagelser og spole frem til hvor man nåede til i optagelsen.

6)+ andre småting som jeg nu har glemt.


Så lige nu vakler jeg mellem Samsung Q-serie og LG OLED


Samsung kender jeg fra mit 55ES7005 som nu hænger i soveværelset, som jeg egentligt er tilfredst med, men har nogle random shutdowns/reboot og blev derfor skiftet ud med det større 65” LG



Billedsiden vil jeg slet ikke spørge ind til, da jeg har læst de forskellige tråde og tests her på siden.


Men…


LG: 

Hvordan fungerer tv’et i dagligdagen?

Med henblik på nogle af de ovenstående problemstilinger.
Kan man slå den der pegepind ting fra? (Magicremote), det kunne jeg umiddelbart ikke teste, da tv’et stod til butiksdemo.
Hvad med processoren, kan den trække PLEX app tilfredsestillende?
Andre pros and cons?


Samsung.
Hvordan fungerer tv’et i dagligdagen?

Med henblik på nogle af de ovenstående problemstilinger.
Jeg kunne forestille mig det er lækkert at remoten kører med bluetooth og den virker ret lækker i metal. Men kan man undvære det numeriske tastatur i dagligdagen?

Hvad med processoren, kan den trække PLEX app tilfredsestillende?
Er der nogen der har konstateret om netværket (WifI/LAN) stadig kører når tv’et er slukket. Det ville være ret lækkert i forhold til mit HomeBridge Setup.

Andre pros and cons.


Med venlig hilsen

BeckErbs


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu