recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tag blokere for tvsignaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tag blokere for tvsignaler

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Online
Point: 1930
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 06:42
Oprindeligt skrevet af Valagar Valagar skrev:

McenterFreak: Den var sQ da egentlig genial. Desværre har vi æ nogen flagstang...

JørgenT: Det har vi også prøvet. Og boxer undersøgte det også for mig... Der er god dækning.
 
Signalstyrke og signalkvalitet.

Antenne står løst ude på terrassebordet: Signalstyrke 92 - Signalkvalitet 100
Antenne i huset, stue eller bryggers: Signalstyrke 66 - Signalkvalitet 100
Antenne på loft: Signalstyrke 0 - Signalkvalitet 0 - bitfejlniveau 2000
Hvor vi bor, skal tv antennen rettes mod nordøst for at fange Hadsten masten. Vender jeg TV antennen mod syd, så giver den en signalstyrke 35 - Signalkvalitet 77-85 - bitfejlniveau 220-560
Dette giver pixelfri TV og det ser ud til at vi finder alle boxer tv kanaler.

Det kan bare ikke passe at det er signalet der er svækket i området... TV manden er lokal kendt, og han har installeret masser af både inde og ude antenner ved nogen af mine genboer... Det er første gang han har set dette problem.

Hvis huset har hvide ydermure, hvad så med at male flagknopantennen hvid, og så smække den op på muren? Evt. på gavlen, så den kommer så højt op som muligt.

Ved nogle her, om det kan gå, at male en flagknopantenne?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 07:16
Flagknop antenne fås i hvid.

Så slipper man for at male.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 09:27
Der står ikke noget om hvilken uhf antenne det er der er forsøgt med.

Hvad er model navnet og husker du og vende den rigtig, pilen på en uhf skal vende væk fra senderen
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 13:04
Kan ikke forklare dig hvad der er galt, men hvis du kun bor 4km fra nærmeste mast, kan du fange det hele på en "strikkepind", så jeg vil foreslå dig en lille udendørsantenne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu