recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI-kabler til 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI-kabler til 4K

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
F.Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI-kabler til 4K
    Sendt: 02-Januar-2018 kl. 19:23
Hej

Jeg har tænkt på at købe nogle Kordz EVS HDMI-kabler til erstatning for medfølgende standardkabler til min hjemmebio, som består af LG OLED 65E6V, Oppe UDP-205, Waoo 4K-tv boks, Yamaha CX-A5000/MX-A5000, Piega højttalere og Oyaide kabler.

De har dog kun 18 Gpbs
Men vil det evt. være bedre at vælge dette fra Monster med Ultrahd High-Speed på 27 Gpbs?

eller har i et bedre forslag?

På forhånd tak for hjælpen.


Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 19:47
Hvis der hul igennem med standard kablerne er der jo ingen grund til at købe andre. Du opnår ikke noget.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 20:02
Spild af penge. Billedet vil være præcis det samme med mindre du oplever problemer med udfald nu. Hvis du planlægger at få udstyr som klarer 4K HDR i 60 Hz, så stiller det dog større krav til kablet, så skal du have en ATV 4K eller en PS4 Pro, så kan der være fornuft i at se på bedre kabler. Men i min erfaring så behøver de ikke koste mere end et par hundrede for kabler, der kan trække denne kvalitet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 20:05
Der er en ny artikel på avforums.co.uk der beskriver at 18gbs er rigeligt og selv nogenlunde billige kabler er ok ved længder under 5m. Derover så KAN det være nødvendigt med et bedre kabel men man kan tydeligt se hvis der er behov for bedre kabel
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
F.Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 20:17
Tak for svarene.
Jeg har hul igennem med standard kablerne. Men de har ikke 4k certificeringen. 
Men vil jeg ikke opnå et bedre billed og bedre lyd (er faktisk også rigtig godt), vil jeg ikke investere i dyre hdmi-kabler. 
Det er måske først når, vi får 8/10K, der bliver behov for bedre kabler med højere hastigheder.
Til top
rune.alleslev Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2017
Sted: København
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rune.alleslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 20:22
Jeg spurgte i Hifi-Klubben ifm opgradering af udstyr i november og de bekræftede det de andre siger i tråden. Prøv først med dine eksisterende og udskift kun ved behov. Det viste sig i øvrigt at mine "gamle" virkede perfekte til 4K 60Hz :) 
Rune Alleslev
LG OLED55C9V - Denon receiver + Heos - B&W højtalere - PS4 - ATV 4K
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 21:34
Længde er en vigtig parameter, specielt hvis du kommer i nærheden af 15m (50ft).


Til top
F.Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 21:41
Jeg har kun brug for hdmi-kabler på max 3 meter :-)




Til top
Portuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2012
Sted: Storkøbenhavn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Portuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 01:37
Har også flere 4K enheder og krævende udstyr. Jeg bruger Cinnamon fra HiFI-Klubben.

Det er rigtigt der ikke er den store forskel i kablet, men det er der dog i konstruktionen af stikkende. 18Gpbs siges at være minimum for 4K.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu