recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tips til opsætning af simpelt wifi i nyt hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tips til opsætning af simpelt wifi i nyt hus

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: tips til opsætning af simpelt wifi i nyt hus
    Sendt: 02-Januar-2018 kl. 20:29
hej

Nybygget hus på 187 m2.
ISP er Stofa.
Nuværende udstyr er en Asus RT-AC68U, som umiddelbart er sat som et AP, og så Stofa router, med wifi slået til.

Internet kommer ind i teknikrum i den ene ende af huset, til Stofa modem.  Min plan er at disable wifi i modem (bridge mode?), og købe en alternativ router/Access Point?  

Fra teknik rum er der trukket cat6 kabel til stuen, i den anden ende af huset.
I stuen er der en tv boks + en MyBookLive der gerne vil have noget kablet internet...Altså jeg har brug for at kunne tilslutte et par ethernet kabler i stuen - hvor min Asus står nu.

Skal jeg bruge 2 AP, eller en router og et AP?
Skal jeg købe en ekstra Asus router, og sætte den op som router eller AP?
Jeg har også kigget på at skifte mit Asus ud, med Unify produkter - vil det være et godt alternativ?

Forslag / input modtages Smile

Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 21:40
Vi kan ikke fortælle dig med sikkerhed hvd du har brug for. - Grundplanen af din bolig, indretning, antennestyrker og deslige har en stor indvirkning på signal muligheder på et vilkårligt sted i boligen. DOG vil 2 ap'ere efter al sandsynlighed være en særdeles fremragende ting. - Når der nu er trukket kabel til modsatte ende, så sæt en lille 5-port switch op bag TVmøbelet eller lignende sted og sæt et AP op i nærheden. 

Generelt skal du ikke købe Asus routere for at bruge dem som AP'er. - Elgiganten har lige i øjeblikket tilbud på google mesh, og det er 3 små AP'ere der er forbundet til hinanden via Cloud, så du kun har 1 administration af alle enheder (kan du ikke på Asus'erne!) Det vil give dig en super enkel, let opsættelig løsning til en rimelig pris, og du får fuld knald på dit wifi de fleste steder i huset.
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 15:15
jeg bad med vilje ikke om hjælp til dækning af mit hus - blot input til at få strikket noget hardware sammen.
Google lyder spændende, men 2000 kr er også en slags penge - i første omgang vil jeg gerne kigge på en løsning med min nuv. Asus router - samt jeg har jo trukket kabel ind til min stue..

Min tanke lige nu: Disable wifi i Stofa modem, og køre den i Bridge mode. Kabel over til min Asus RT-AC68U, som skal agere router i teknikrum.
I min stue skal så stå et AP/Bridge Asus EA-AC87 - med kablet forbindelse til RT-AC68U. Og mit udstyr i stuen kan så forbindes med kabel til EA-AC87..

Hvad tænker panelet om sådan en løsning?
Er der downsides? - Evt. problemer med Bridge Mode på Stofa modem?


Redigeret af rktdi - 05-Januar-2018 kl. 15:16
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 15:16
tillæg - jeg kan se min router kan opdateres til Mesh - men har ingen anelse om hvordan jeg kan udnytte dette - kræver det  Asus AP som er kompatibelt?
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 16:01
Jeg ville købe access points fra Ubiquity. Det fungerer fremragende, og er billigere end Google Mesh. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 18:32
Seriøst - du kan ikke snakke om opsætning af wifi uden at snakke dækning!! - det svarer jo til at købe en bil uden hjul. Og med så stor en dækkeflade - så er du altså nødt til at tage det med i betragtningerne.

Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér truntemus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 23:01
jeg ville satse på Unifi produkterne og så sælg din Asus router, du vil blive så meget gladere for dit wifi. Du har vel forhåbentlig trukket kabler til alle værelser så det som kan køre kabel bliver koblet med kabel. Jeg har tidligere kørt med samme Asus router og jeg går ikke tilbage til Asus igen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu