recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopiering af optagelser fra Pana til pc via wi-fi?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kopiering af optagelser fra Pana til pc via wi-fi?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dhbn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2010
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dhbn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kopiering af optagelser fra Pana til pc via wi-fi?
    Sendt: 02-Januar-2018 kl. 23:33
Hej alle sammen
Jeg har en Panasonic DMR-BCT950, som vel er et par år gammel, og som fungerer upåklageligt. Jeg har tidligere, bl.a. takket være hjælp her fra forummet, været i stand til at kopiere optagelser fra Panasonic'ens harddisk til min computer via mit wi-fi-netværk, vistnok i m2ts-format. Så vidt jeg husker, skulle man bruge VLC Player til at tilgå indholdet på Panasonic'ens harddisk, og det har jeg forsøgt igen, men jeg kan ikke få det til at virke (jeg er heller ikke sikker på, hvilken funktion i den nuværende version af VLC jeg skal bruge). Dengang havde jeg en pc med Windows Vista, men den virker ikke længere, og jeg ved ikke, om det er, fordi jeg nu kun har pc'er med Windows 7 og 10, at jeg ikke kan få det til at virke? VLC Player er naturligvis også blevet opdateret flere gange siden, så det kan måske også være årsagen. Jeg vil gerne spørge, om der er nogen herinde, der ved, hvordan jeg kan kopiere optagelser fra min Panasonic via mit netværk til en pc med enten Windows 7 eller 10 (helst 10, hvis der er forskel), enten ved hjælp af den nuværende version af VLC Player eller på anden vis?
På forhånd mange tak for hjælpen! :-)
Til top
elleparken Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elleparken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 06:21
Jeg har brugt Mediamonkey, det virker men er ret langsom.

http://www.mediamonkey.com
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 06:48
På min Win10 PC optræder min BCT-940 som et DLNA device, så jeg kan bruge normal Drag'n'Drop i Explorer (Stifinder) under "This PC / Network Locations".

Men ja - DLNA er ikke hurtig (ca. 40 Mb/sek).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
elleparken Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elleparken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 07:05
Hvordan får du det til at virke, jeg får altid denne fejl?

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af elleparken elleparken skrev:

Hvordan får du det til at virke

Jeg gør ikke noget specielt - det virker bare... Dog kun på min Win10 maskine (min Win7 maskine ser slet ikke min BCT-940).

Prøv evt. at læse disse sider:
AV Forums
Microsoft Support

og se om det kan føre dig videre...

Der har tilsyneladende været en bøf i en Windows Update, som så blev løst igen i den efterfølgende update, men hvis du kun har fået installeret den første update, og ikke fixen, så kan det forklare, at du har problemet...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
dhbn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2010
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dhbn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 18:05
Hej Keld (og evt. andre med gode råd!)
Jeg har forsøgt løsningen med at dobbeltklikke på ikonet for min Panasonic i Stifinder, både under Denne PC > Netværksplaceringer, under Netværk > Andre enheder og under Netværk > Medieenheder, men ingen af dem virker.
Under Denne PC > Netværksplaceringer får jeg et tomt vindue i Stifinder, når jeg dobbeltklikker på ikonet for Panasonic'en (som en tom mappe), og de to andre steder åbnes popop-vinduet Egenskaber - der kan jeg altså slet ikke komme "ind" i Panasonic'en. Kan du hjælpe mig yderligere? Jeg mener, at jeg har slået alt det til, der skal slås til i Windows (streaming, netværksdeling osv.), men det er da muligt, at jeg har overset noget, så du må gerne fortælle, hvad du evt. har slået til. Dette er forsøgt på min Win10-maskine, kan jeg lige tilføje.
Hilsen
Dennis
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 19:05
Jeg ved ikke, hvad der skulle være forskel på din og min Win10 - det virker bare på min (og har altid gjort det), og jeg har ikke gjort noget specielt for at få det til at virke.

Hvis du har prøvet de ting af, som blev nævnt i de to sider jeg linkede til, så har jeg ikke andre forslag, desværre...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 20:26
Er din netværksprofil på din PC sat op til at være privat eller offentlig?
Den skal være sat op til privat ellers vil du ikke kunne se og tilgå andre enheder
Til top
dhbn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2010
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dhbn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 21:31
Nu har jeg fået aktiveret SMB version 1 vha. Kelds link til Microsoft support (tak for link og forslag!), og nu kan jeg se filerne på Panasonic'en i Stifinder - men når jeg forsøger at trække og slippe dem, får jeg samme fejl som Elleparken omtaler - hvilket er sært, for som jeg forstår artiklen hos Microsoft, som Keld linker til, så kunne problemet være, at en opdatering til Windows har slået SMB fra, men den har jeg netop slået til, så jeg altså nu kan se filerne, men jeg får stadig samme fejl som Elleparken, hvilket kun skulle ske, når SMB er slået fra! Og min netværksprofil er privat, som Henrik spørger om (tak for forslaget!), så det er heller ikke problemet. Jeg har også forsøgt funktionen "Fjern egenskaber og personlige oplysninger", som foreslås i den anden artikel, Keld linker til, men der får jeg samme fejlmeddelelse. Er der nogen, der har andre forslag?
Jeg kan godt få MediaMonkey til at virke, som Elleparken foreslår, men det går meeeeeeeget langsomt.... ca. 0,5 MB (megabyte) pr. sekund. Keld, du skriver, at du opnår ca. 40 Mb - altså megabit? - pr. sekund, hvilket stadig ville være ca. 10 gange hurtigere end den hastighed, jeg opnår (og hvis du faktisk mener megabyte, er det ca. 80 gange hurtigere), så jeg vil stadig enormt gerne have "træk og slip"-metoden med Stifinder til at virke, hvis der er nogen, der har et godt forslag.
Under alle omstændigheder tak for alle forslag!
Til top
dhbn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2010
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dhbn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 19:13
Hej alle
En lille opdatering til andre, der har haft samme problem som mig, og som er nået så langt, at I kan få vist filerne på Panasonic'ens harddisk i Stifinder, men ikke kan bruge træk og slip, og har fået installeret MediaMonkey, men gerne vil kopiere hurtigere end den meget langsomme hastighed, som MediaMonkey giver, så prøv dette - det er i øvrigt også et tip til Elleparken, så du kan kopiere med højere hastighed:
I MediaMonkey skal I højreklikke på filnavnet på den fil, I vil kopiere (altså filnavnet, ikke titlen). Dette filnavn indsætter I i adresselinjen i en browser (det virker med Firefox, jeg har ikke prøvet andre browsere), men I skal fjerne alt i filnavnet efter spørgsmålstegnet - selve spørgsmålstegnet skal også fjernes. Hvis filnavnet f.eks. ser sådan ud:
http://192.168.0.123:60001/AV-0-246823456-0-0-26240768-222444000_BDY?CI=1&fmt=AVC_TS_MP_HD_AAC_LTP_T&bitrate=6000&resolution=720
skal I fjerne alt andet end dette i browserens adresselinje:
http://192.168.0.123:60001/AV-0-246823456-0-0-26240768-222444000_BDY
og trykke enter. Firefox vil derefter begynde at downloade filen fra Panasonic'en på samme måde som enhver anden fil, man downloader fra internettet - men pointen er, at det (i hvert fald hos mig) går væsentligt hurtigere, end hvis jeg downloader direkte via MediaMonkey. Når jeg downloader via MediaMonkey, er hastigheden ca. 0,5 MB pr. sekund, men via browseren er hastigheden ca. 3,5 MB pr. sekund, altså ca. 7 gange hurtigere og nogenlunde samme hastighed, som Keld omtaler ved at bruge træk og slip i Windows. Klart, træk og slip er stadig nemmere, men denne metode er dog til at leve med, hvis man ikke kan få træk og slip til at virke, især når man kan opnå en hastighed, hvor en film kan kopieres på ca. en time i stedet for ca. 5 timer. Eneste ulempe er, at man kun kan sætte 1 fil til at blive kopieret ad gangen, mens man kan markere en masses filer i MediaMonkey, som så kopieres efter hinanden. Elleparken, jeg håber, dette også kan give dig mere fart på kopieringerne, og du må gerne lige skrive, om det også virker for dig. Tak til både Elleparken for tippet med MediaMonkey og til Keld for linket til Microsoft Support, som begge var nødvendige for at jeg kunne få løst problemet.

For resten, en ting til: Når jeg kopierer med MediaMonkey, bliver film i 1080-format nedskaleret til 720-format (og filerne er også mindre end den størrelse, der angives i MediaMonkey) - jeg ved ikke hvorfor og har ikke kunnet finde en indstilling, der gør, at 1080-formatet bliver bevaret, men dette problem bliver også løst ved at kopiere via en browser. Elleparken, oplever du også dette?


Redigeret af dhbn - 04-Januar-2018 kl. 19:34
Til top
elleparken Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elleparken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af dhbn dhbn skrev:

Hej alle
En lille opdatering til andre, der har haft samme problem som mig, og som er nået så langt, at I kan få vist filerne på Panasonic'ens harddisk i Stifinder, men ikke kan bruge træk og slip, og har fået installeret MediaMonkey, men gerne vil kopiere hurtigere end den meget langsomme hastighed, som MediaMonkey giver, så prøv dette - det er i øvrigt også et tip til Elleparken, så du kan kopiere med højere hastighed:
I MediaMonkey skal I højreklikke på filnavnet på den fil, I vil kopiere (altså filnavnet, ikke titlen). Dette filnavn indsætter I i adresselinjen i en browser (det virker med Firefox, jeg har ikke prøvet andre browsere), men I skal fjerne alt i filnavnet efter spørgsmålstegnet - selve spørgsmålstegnet skal også fjernes. Hvis filnavnet f.eks. ser sådan ud:
http://192.168.0.123:60001/AV-0-246823456-0-0-26240768-222444000_BDY?CI=1&fmt=AVC_TS_MP_HD_AAC_LTP_T&bitrate=6000&resolution=720
skal I fjerne alt andet end dette i browserens adresselinje:
http://192.168.0.123:60001/AV-0-246823456-0-0-26240768-222444000_BDY
og trykke enter. Firefox vil derefter begynde at downloade filen fra Panasonic'en på samme måde som enhver anden fil, man downloader fra internettet - men pointen er, at det (i hvert fald hos mig) går væsentligt hurtigere, end hvis jeg downloader direkte via MediaMonkey. Når jeg downloader via MediaMonkey, er hastigheden ca. 0,5 MB pr. sekund, men via browseren er hastigheden ca. 3,5 MB pr. sekund, altså ca. 7 gange hurtigere og nogenlunde samme hastighed, som Keld omtaler ved at bruge træk og slip i Windows. Klart, træk og slip er stadig nemmere, men denne metode er dog til at leve med, hvis man ikke kan få træk og slip til at virke, især når man kan opnå en hastighed, hvor en film kan kopieres på ca. en time i stedet for ca. 5 timer. Eneste ulempe er, at man kun kan sætte 1 fil til at blive kopieret ad gangen, mens man kan markere en masses filer i MediaMonkey, som så kopieres efter hinanden. Elleparken, jeg håber, dette også kan give dig mere fart på kopieringerne, og du må gerne lige skrive, om det også virker for dig. Tak til både Elleparken for tippet med MediaMonkey og til Keld for linket til Microsoft Support, som begge var nødvendige for at jeg kunne få løst problemet.

For resten, en ting til: Når jeg kopierer med MediaMonkey, bliver film i
1080-format nedskaleret til 720-format (og filerne er også mindre end
den størrelse, der angives i MediaMonkey) - jeg ved ikke hvorfor og har
ikke kunnet finde en indstilling, der gør, at 1080-formatet bliver
bevaret, men dette problem bliver også løst ved at kopiere via en
browser. Elleparken, oplever du også dette?



Ja jeg kan også få det til at virke med firefox, og min MediaMonkey nedskalere også.
Men nu kan man hente via firefox, så det er da dejligt, så tak for det dhbn.
Til top
dhbn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2010
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dhbn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2019 kl. 19:22
Hej alle
Gennem årene har jeg fået mange gode råd her fra forummet, bl.a. om hvordan man kan kopiere videofiler fra sin Panasonic harddiskoptager til sin computer, så man kan gemme dem på eksterne harddiske, evt. efter at have komprimeret dem (f.eks. med Handbrake) eller hvad man ellers vil med dem. Nu har jeg netop fundet en løsning, der gør det nemmere at downloade flere filer ad gangen, og den vil jeg dele her af hensyn til alle interesserede. Den "gamle" løsning (med at bruge MediaMonkey til at finde links til filerne på Panasonic'en, indsætte linket i en browser, fjerne en del af linket og downloade via browseren), som stadig er udmærket til enkelte filer, kan I se beskrevet herover. Forbedringen, jeg har fundet frem til, kan især bruges, hvis man vil downloade alle filer i en mappe, f.eks. en tv-serie, som man har optaget mange/alle afsnit af og lagt i en mappe på Panasonic'en.

Start med at installere programmet Free Download Manager Lite. Derefter skal man i Free Download Manager Lite under Options > Settings > Network indstille Maximum Number of Downloads til 1 overalt (for at undgå, at programmet forsøger at downloade mere end 1 fil ad gangen fra Panasonic'en, hvilket vil få det til at mislykkes). Derefter skal man i MediaMonkey højreklikke på mappenavnet i Media Server-visningen for Panasonic'en og vælge Copy. Dette kopierer links til samtlige filer i mappen til udklipsholderen i Windows. Indsæt alle linksene i f.eks. Notesblok i Windows, rediger linksene ved at fjerne spørgsmålstegnet og alt til højre for det, og kopier de redigerede links til udklipsholderen igen. Gå så til Free Download Manager Lite, og klik på File > Import > Import list of URLs from clipboard. Derved importeres alle linksene fra udklipsholderen til download-programmet, og programmet vil downloade alle de filer, du ønsker, uden at du behøver kopiere hvert enkelt link og indsætte det i en browser., og uden at du behøver være til stede - og man undgår den nedskalering, der sker, hvis man downloader direkte gennem MediaMonkey.

Man kan også bruge metoden, selv om de filer, man ønsker at kopiere, ikke er i samme mappe. Man kan f.eks. markere flere filer i "hovedvinduet" midt i MediaMonkey, højreklikke på en af dem og klikke på Copy. Så får man kopieret links til de markerede filer på samme måde, som hvis man højreklikker på et mappenavn. Man kan selvfølgelig også indsætte links et ad gangen i Free Download Manager Lite.

Jeg håber, denne metode kan være til glæde for andre herinde.


Redigeret af dhbn - 08-Maj-2019 kl. 19:25
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu