recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG W7 med appletV og Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG W7 med appletV og Sonos

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG W7 med appletV og Sonos
    Sendt: 03-Januar-2018 kl. 10:33
Mine forældre kigger på nyt TV setup, og har forelsket sig i LG W7, hvilket er forståeligt Smile

Ingen af dem er særlig tekniske, og det der derfor meget vigtig at deres TV setup er nemt at bruge i hverdagen.

De har to krav til tv'et:

1. De ser alt deres TV fra et AppleTV, og ønsker kun at bruge Apples fjernbetjening.

2. De har Sonos i hele huset, og ønsker nemt at kunne bruge LG W7's soundbar til Sonos.

Jeg er helt sikker på, at 1 vil kunne fungere helt fint, men jeg er meget i tvivl om 2 vil virke. Har I et bud på det?
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 10:52
Tror de skal kigge sig om efter et tv uden soundbar og købe en Playbar til ..

det bliver noget forfærdeligt rod det andet, hvis det altså overhovedet kan lade sig gøre. 
Alle forbindelser til tvet sidder jo i den LG soundbar, så de kan vel ikke bare vælge den fra. 

og Sonos connect vil ikke virke i dette setup tror jeg


Redigeret af TiXe - 03-Januar-2018 kl. 10:54
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 10:53
Det bliver nok bøvlet... soundbar kan vist ikke adskilles fra tv’et og har kun lydinput fra mini Jack og hdmi... gad vide om tv’et ikke også skal være tændt for at få lyd fra soundbar... jeg ville købe et andet LG Oled og en sonos soundbar.

Redigeret af dr_schlemer - 03-Januar-2018 kl. 10:54
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 12:36
W7 sidder ubehjælpeligt sammen med soundbar'en. Al elektronikken ligger deri, så de kan på ingen måde adskilles. Hvis man vil have anden lyd sat til et OLED-TV, så er det ikke W7 man skal kigge på (og W8 ser ud til at blive identisk).

Kombinationen med en ATV, Sonos Playbar og et LG OLED virker dog fuldstændig sømløst. Du kan styre det med Apple remoten, som kan tænde/slukke for TV og skrue op/ned for Playbar. Du skal blot fortælle ATV, at du har en remote den skal lære til at styre lyden, og så lærer du den IR-koderne fra en fjernbetjening. Smartest ville det faktisk være, hvis du lærte den koderne fra en remote som IKKE er en fra LG, så TV'et ikke reagerer på tryk (den vil vise et grimt ikon hver gang du trykker på volumen ellers). Så hvis du har en anden remote liggende, som du lige kan lære ATV i stedet, så programmerer du Playbar op bagefter til at reagere på disse knapper også.

Hos os har jeg programmeret min ATV til at bruge IR-koder fra en Pioneer-fjernbetjening og det samme har jeg gjort med Playbar. Så reagerer TV'et (mit er et Sony) ikke på tryk på volumen.

Redigeret af Torben Rasmussen - 03-Januar-2018 kl. 12:38
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 12:46
Mange tak for jeres gode svar!

Jeg er rimelig sikker på de vælger Sonos frem for et tyndt TV, selvom min mor godt nok har snakket meget om hvor tyndt det er Smile

Hvilket OLED tv skal jeg råde dem til at købe, B7 eller?
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Mange tak for jeres gode svar!

Jeg er rimelig sikker på de vælger Sonos frem for et tyndt TV, selvom min mor godt nok har snakket meget om hvor tyndt det er Smile

Hvilket OLED tv skal jeg råde dem til at købe, B7 eller?
B7 er et fantastisk TV. Apple TV4K og en 2. generations Sonos Soundbar. Lækkert Clap
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 14:19
Findes der en 2. generations Sonos Soundbar? Er det ikke stadig præcis den samme, som der kom i 2013?
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 15:02
Jo, det er den samme. Men den gør det nu meget godt - især med en Sonos Sub.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 20:59
Alle OLED-modellerne har samme billedkvalitet, så om det er B, C, E, eller W, så vil de give samme kvalitet. Det er designforskelle, og så har E og W bedre lyd, samt en bedre remote (som så ikke skal bruges med ATV).
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu