recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor kalibrering, erstatning for Spyder3TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor kalibrering, erstatning for Spyder3TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor kalibrering, erstatning for Spyder3TV
    Sendt: 13-Januar-2018 kl. 12:40
Hej,

Nu jeg har købt ny og noget større projektor (JVC DLA-X5900), stødte jeg ind i at min aldrende Spyder3TV ikke gør et synderligt godt job med kalibrering.
Så, den skal erstattes af noget bedre.

Jeg har meget lidt viden på feltet, så jeg håber at finde noget som er relativt selvforklarende.

I min "research" har jeg fundet HCFR projektet og synes det virker ret lækkert, selvom det har nogle år på bagen.
Softwaren er stadig opdateret og seneste version kom i December '17.

Men, hvilken sensor skal man gå for?
Kan man evt. finde nogen som vil bygge den sensor som er i HCFR projektet?

Nogen som har gode råd i den retning?

Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af JesperRou JesperRou skrev:

Hej,

Nu jeg har købt ny og noget større projektor (JVC DLA-X5900), stødte jeg ind i at min aldrende Spyder3TV ikke gør et synderligt godt job med kalibrering.
Så, den skal erstattes af noget bedre.

Jeg har meget lidt viden på feltet, så jeg håber at finde noget som er relativt selvforklarende.

I min "research" har jeg fundet HCFR projektet og synes det virker ret lækkert, selvom det har nogle år på bagen.
Softwaren er stadig opdateret og seneste version kom i December '17.

Men, hvilken sensor skal man gå for?
Kan man evt. finde nogen som vil bygge den sensor som er i HCFR projektet?

Nogen som har gode råd i den retning?


Din Jvc har indbygget autokalibrering med en Spyder 5 se denne tråd


Den omhandler primært Jvc X5000 kalibrering men er også gældende for X5900
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperRou JesperRou skrev:

Hej,

Nu jeg har købt ny og noget større projektor (JVC DLA-X5900), stødte jeg ind i at min aldrende Spyder3TV ikke gør et synderligt godt job med kalibrering.
Så, den skal erstattes af noget bedre.

Jeg har meget lidt viden på feltet, så jeg håber at finde noget som er relativt selvforklarende.

I min "research" har jeg fundet HCFR projektet og synes det virker ret lækkert, selvom det har nogle år på bagen.
Softwaren er stadig opdateret og seneste version kom i December '17.

Men, hvilken sensor skal man gå for?
Kan man evt. finde nogen som vil bygge den sensor som er i HCFR projektet?

Nogen som har gode råd i den retning?


Din Jvc har indbygget autokalibrering med en Spyder 5 se denne tråd


Den omhandler primært Jvc X5000 kalibrering men er også gældende for X5900

kan supplere, jeg har netop kalibreret X5500 med Spyder5, og er meget glad for resultatet, selvom værktøjet og processen undrer mig noget.

Mvh.
Thomas
mvh.

Thomas
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 19:49
Super gode svar, tak for det :)
Der er voldsomt meget læsestof i den AVSForum tråd, men det er nok umagen værd sat op imod den gevindst det er at kalibrere.



Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu