recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaplayer med HDMI in og analog audio out
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediaplayer med HDMI in og analog audio out

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stigatrecordere Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Januar-2015
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stigatrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mediaplayer med HDMI in og analog audio out
    Sendt: 14-Januar-2018 kl. 14:13
Hej. Jeg har en projektor med HDMI indgang som jeg havde tænkt mig at sætte en billig android ting i til afspilning af video fra USB stick - moderne codecs som h264, h265, VP9 etc. Lyd skal kunne trækkes analog til et stereoanlæg. Jeg ønsker også at den har en HDMI indgang så jeg kan sætte en Chromecast ind i den. Er der nogen som ved og sådan noget findes?

Tak

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 14:39

Analog lyd ud er nok ikke nemt, men til Coax/Toslink kan der bruges en DAC, HDMI In nej. Det er kun på TVer og Projektorer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 14:59
Hej.

Du skal ikke bruge en Mediaplayer med HDMI indgang, men en HDMI Switch med 2 eller 4 indgange og en HDMI udgang. De findes med enten manuel eller automatisk skift af hvilken indgang du bruger. De kan også fås med en trådløs remote hvor du kan skifte.

Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 14-Januar-2018 kl. 15:00
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 15:29
Eller en Oppo blu-ray afspiller, den kan hvad du søger. Cambridge har også modeller der kan, men de er ikke på markedet længere.
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 15:39
Cambridge var så også Oppo’er i dyr forklædning
Til top
stigatrecordere Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Januar-2015
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stigatrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Du skal ikke bruge en Mediaplayer med HDMI indgang, men en HDMI Switch med 2 eller 4 indgange og en HDMI udgang. De findes med enten manuel eller automatisk skift af hvilken indgang du bruger. De kan også fås med en trådløs remote hvor du kan skifte.

Hilsen Carsten.



En switch er ikke nok for så mangler jeg en media player. Selvfølgelig kunne jeg sammensætte noget af flere dele, men jeg håbede lidt at det var løst i en samlet pakke.
Til top
stigatrecordere Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Januar-2015
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stigatrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Eller en Oppo blu-ray afspiller, den kan hvad du søger. Cambridge har også modeller der kan, men de er ikke på markedet længere.

Det lyder som en god ide, det vil jeg undersøge nærmere.

Er der nogen som har prøvet den her? Den ser ud til at indeholde det hele.

Zidoo x9s
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Cambridge var så også Oppo’er i dyr forklædning


De havde nu ændret på dem, bla andre D/A konvertere fra Wolfson :) Cambridge's dyreste model var heller ikke dyrere end en Oppo 105.

Mvh Brian

Redigeret af flex195 - 14-Januar-2018 kl. 17:18
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 18:25
Zappiti One 4K HDR har en HDMI indgang. Jeg har dog ikke sat mig ind i, hvad den præcist kan bruges til.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 19:28
Jeg tror ikke der nogle medie afspillere med analog, den dag i dag.hvis vi ser bort fra den analog lyd. Så er et Shield tv lige dig. Den æder alle formater og har sågar Chromecast indbygget
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 12:20
glem alt om hdmi ind. - en chromecast ER jo reelt en mediaplayer, så du kan selvsagt IKKE smide en mediaplayer i en mediaplayer - jeg er ret sikker på at det vil bryde hdmi handshake.  Og som T-duck siger. analogt er der slet ingen der kan klare da du ikke kan få surround lyden med over. - Det bedste du reelt kan gøre er at opgradere dit stereoanlæg så den kan modtage digitale signaler og derefter købe en af ovennævnte bokse, så du kan køre hdmi fra player over i receiver og derefter op i projektor.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

glem alt om hdmi ind. - en chromecast ER jo reelt en mediaplayer, så du kan selvsagt IKKE smide en mediaplayer i en mediaplayer - jeg er ret sikker på at det vil bryde hdmi handshake.  Og som T-duck siger. analogt er der slet ingen der kan klare da du ikke kan få surround lyden med over. - Det bedste du reelt kan gøre er at opgradere dit stereoanlæg så den kan modtage digitale signaler og derefter købe en af ovennævnte bokse, så du kan køre hdmi fra player over i receiver og derefter op i projektor.

Jo OPPO UDP-203 har HDMI ind, og jeg ved det virker med Apple TV. Og der er analoge lydudgange.
Men den er nok alt for dyr.

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu