recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jamo D500 eller Dali Fazon LCR (Blev XTZ Spirit 6)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jamo D500 eller Dali Fazon LCR (Blev XTZ Spirit 6)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
S.S.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2010
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.S.DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Jamo D500 eller Dali Fazon LCR (Blev XTZ Spirit 6)
    Sendt: 15-Januar-2018 kl. 15:06
Hej Recordere!

Jeg er på udkig efter nogle væghængte højttalere til fladskærmen.
Jeg vil have ens enheder - altså LCR højttalere.
 
Skal L og R være på siden af fladskærmen har jeg kun 18cm at gøre godt med.
Alternativt har jeg tænkt mig 3 stk LCR enheder i forlængelse af hinanden nedenunder fladskærmen - lidt ligesom en lang soundbar. Her må højden ikke være meget mere end 27cm.
 
Derfor har jeg kigget på Dali Fazon LCR, hvor L og R kan hænge på siden af fladskærmen og center nedenunder.
Derudover Jamo D500 som så bliver nødt til at blive installeret under fladskærmen som én stor soundbar i forlængelse af hinanden.

Prismæssigt er de meget ens med de tilbud jeg har fået. Hvilke ville I foretrække?
Har også kigget på Klipsch Gallery G-42 - en passiv LCR soundbar.

Det skal primært bruges til BluRay film og gerne kunne klare noget musik.
 
Er der alternativer jeg burde kigge på? Brugt er bestemt også en mulighed.
Budget for 3 stk højttalere: 7-8000kr,- i alt.
Jeg har subwoofer.

 
På forhånd mange tak


Redigeret af S.S.DK - 16-Januar-2018 kl. 13:13
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 16:25
Jeg har selv overvejet XTZ Spirit 6. De virker som nogle fine højtalere. Måske de skulle tages med i overvejelsen?
Til top
HHH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2017
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 19:26
Jeg har Jamo D500 som LCR og jeg synes de spiller rigtig godt.

XTZ Spirit vil også være et godt bud.
Til top
S.S.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2010
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.S.DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 07:30
Hej og mange tak for svar. Jeg anede ikke XTZ Spirit 6 eksisterede - der er nu bestilt 3 stk til hvad jeg synes er en fantastisk pris :) De har perfekt størrelse, jeg kunne få dem i hvid, prisen passede mig.

Har før haft XTZ og har altid godt kunne lide deres højttalere.
 
Glæder mig til at modtage dem.
 
Mange tak :)
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 10:59
Jeg ville skynde mig at afbestille de 3 stk. du har bestilt, og bestille dette sæt:


Pris for 3 x XTZ Spirit 6 + 2 x XTZ Spirit 2 = 6990 SEK

Pris for 3 x XTZ Spirit 6 = 3 x 2790 SEK = 8370 SEK

Så kan du altid sælge XTZ Spirit 2, eller bruge dem i et ekstra rum.

Til top
S.S.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2010
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.S.DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg ville skynde mig at afbestille de 3 stk. du har bestilt, og bestille dette sæt:


Pris for 3 x XTZ Spirit 6 + 2 x XTZ Spirit 2 = 6990 SEK

Pris for 3 x XTZ Spirit 6 = 3 x 2790 SEK = 8370 SEK

Så kan du altid sælge XTZ Spirit 2, eller bruge dem i et ekstra rum.

 
Hej der er desværre kun 1 x Spirit 6 og 4 x Spirit 2 i det link du henviser til 6990 SEK.
Ellers skal jeg op i den her for 3 x Spirit 6 og 2 x Spirit 2: https://www.fyndborsen.se/hogtalare/xtz-spirit-5-0-s6-s2-vit til 7990 SEK.
 
Jeg fik dog bestilt 3 x Spirit 6 (hvide) til 6776 SEK inkl. fragt. Det synes jeg ligner et ganke OK tilbud :) De står til 2790 SEK stykket nu. Ved ikke lige hvorfor jeg fik dem billigere i går aftes.
 
Glæder mig. Har lige fået mail. De kommer på torsdag med UPS :)
 
 
Rettelse: Kan godt se jeg kan få 3 x Spirit 6 + 2 x Spirit 2 til 7990 SEK. Det er jo ikke så tosset. Tror jeg lige jeg bestiller i stedet for hvis jeg kan afbestille de andre.

Tak for tippet :)


Redigeret af S.S.DK - 16-Januar-2018 kl. 12:18
Til top
HHH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2017
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 12:21
Puha det er dælme nogle fine priser de kører med i øjeblikket. Har ikke selv lyttet til Spirit endnu. Giv lige en melding når du har fået lyttet til dem :)
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af S.S.DK S.S.DK skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg ville skynde mig at afbestille de 3 stk. du har bestilt, og bestille dette sæt:


Pris for 3 x XTZ Spirit 6 + 2 x XTZ Spirit 2 = 6990 SEK

Pris for 3 x XTZ Spirit 6 = 3 x 2790 SEK = 8370 SEK

Så kan du altid sælge XTZ Spirit 2, eller bruge dem i et ekstra rum.


 
Hej der er desværre kun 1 x Spirit 6 og 4 x Spirit 2 i det link du henviser til 6990 SEK.
Ellers skal jeg op i den her for 3 x Spirit 6 og 2 x Spirit 2: https://www.fyndborsen.se/hogtalare/xtz-spirit-5-0-s6-s2-vit til 7990 SEK.
 
Jeg fik dog bestilt 3 x Spirit 6 (hvide) til 6776 SEK inkl. fragt. Det synes jeg ligner et ganke OK tilbud :) De står til 2790 SEK stykket nu. Ved ikke lige hvorfor jeg fik dem billigere i går aftes.
 
Glæder mig. Har lige fået mail. De kommer på torsdag med UPS :)
 
 
Rettelse: Kan godt se jeg kan få 3 x Spirit 6 + 2 x Spirit 2 til 7990 SEK. Det er jo ikke så tosset. Tror jeg lige jeg bestiller i stedet for hvis jeg kan afbestille de andre.

Tak for tippet :)



Hvor har du hjemme i landet?
Det kunne godt være jeg kunne hjælpe dig af med de 2stk spirit 2 til en fornuftigt pris. Naturligvis hvis du ønsker det og geografien passer nogenlunde
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
S.S.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2010
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.S.DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:


Hvor har du hjemme i landet?
Det kunne godt være jeg kunne hjælpe dig af med de 2stk spirit 2 til en fornuftigt pris. Naturligvis hvis du ønsker det og geografien passer nogenlunde
 
Mellem Randers og Aarhus. Det kan dog godt tænkes at jeg kan bruge de to Spirit 2. Det afhænger også lige af hvad konen siger. Har ellers lovet hende lofthøjttalere som surround back - men kan jo være hun kan overtales. Ellers skal jeg nok have dig i tankerne.

Venligst
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 12:59
Det er lige langt nok væk for mit vedkommende, jeg kommer ikke længere på de kanter grundet nyt job. Se på det og så må vi tage en snak hvis du ikke selv bruger dem :-) de er rigtig gode synes jeg
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
S.S.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2010
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.S.DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Det er lige langt nok væk for mit vedkommende, jeg kommer ikke længere på de kanter grundet nyt job. Se på det og så må vi tage en snak hvis du ikke selv bruger dem :-) de er rigtig gode synes jeg
 
Mange tak - Jeg glæder mig til at få XTZ i huset igen. Har lige snakket med Fyndborsen og de kunne godt nå af afbestille så jeg har nu bestilt kombo-pakken med 2 x Spirit 2 også.
 
Har du link til dit setup evt. med billeder?
 
Venligst
 
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 13:35
Det er work in progress

(Se om linket virker)

Min bio tråd
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu