recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast åbent netværk?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast åbent netværk?!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast åbent netværk?!
    Sendt: 15-Januar-2018 kl. 20:24
Sidder lige og er ved at installere en ny router (TP link TL WR940N). Den hat fået ny admin kode og wireless kode. Kigger så efter en ledig kanal i Acrylic wifi Home og opdager til min overraskelse at min chromecast optræder som et åbent netværk. Hvordan kan det være og er det noget jeg skal bekymre mig om?

Se anden linje:
 




Redigeret af Mefisto - 15-Januar-2018 kl. 20:25
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 21:42
Det er sådan Chromecast fungere, hvis den ikke har adgang til sit kendte Wifi netværk.
Hvis du har taget din gamle router ned, så forsvinder det netværk den kender. Den begynder nu selv at sende et åbent netværk ud, så du kan logge på den og konfigurere den til at oprette forbindelse til dit nye netværksnavn og kode. 


Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 21:57
OK. Er stadig lidt forundret.

Jeg bruger min CC lige nu, til at se viaplay, så den er forbundet til routeren. Det skete ved, at jeg via Google home appen på min telefon, overførte wifi-koden til CC, men den optræder stadig i Acrylic som et åbent netværk? Meget mærkeligt?

EDIT: Nu har jeg haft alt slukket og tændt en af gangen. Det er ikke noget af mit der står åbent. Det må være en af naboerne i nærheden.

Tak igen.


Redigeret af Mefisto - 15-Januar-2018 kl. 22:35
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu