recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skifte mail til sit AppleID
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skifte mail til sit AppleID

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skifte mail til sit AppleID
    Sendt: 17-Januar-2018 kl. 09:45

Hej,

 

Det her er nok til de Apple-kyndige, så håber der er en der kan hjælpe mig.

 

Jeg har i dag et AppleID, som jo er kørt op omkring en e-mail adresse. Hvis jeg nu har fået en ny mail, og ønsker at få den til at fungere som mit AppleID i stedet for, kan jeg så godt ændre min e-mail for mit AppleID, men beholde mine køb, kontakter osv. Sådan det nærmest er det samme AppleID, men jeg har bare skiftet den e-mail der ligger bagved, og som jeg bruger til at logge ind med.

 

Hvis ikke jeg kan det, kan jeg så overføre et køb af en App fra det gamle AppleID til det nye AppleID?

          
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 10:00
Er det ikke bare sådan her:
https://support.apple.com/da-dk/HT202667
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 10:05
Jeg har læst det, men jeg forstår det som om, at man bare skifter AppleID, men ikke som man skifter den e-mail der er knyttet til sit nuværende AppleID, men kan være jeg er forkert på den?
          
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 10:38
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6621
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:


Jeg har læst det, men jeg forstår det som om, at man bare skifter AppleID, men ikke som man skifter den e-mail der er knyttet til sit nuværende AppleID, men kan være jeg er forkert på den?


Jo, du skifter den mail, der er tilknyttet dit Apple-id. Ellers kan du ikke beholde hvad du har købt på det Apple-id.

Hvis du får problemer med det, så få support til at ringe til dig. Det gør de gerne, når det handler om Apple-id.
Venlig hilsen
KB
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 11:05
Okay skide godt. Tak!
 
Men nu kan jeg se, at jeg har dummet mit gevaldigt, for den nye mail adresse, som jeg har oprettet, den har jeg allerede lavet til et nyt AppleID, og de skriver jo, at jeg ikke kan skifte mail adresse til en e-mail der allerede er knyttet til et AppleID, så jeg må lave en ny mail så. Ellers kan jeg jo nok ikke.
 
Du kan ændre dit Apple-id til en anden af dine e-mailadresser*, så længe adressen ikke allerede bruges som Apple-id.
 
 
 
Men man kan ikke flytte et køb fra ét AppleID til et andet?
 


Redigeret af ladiesman217 - 17-Januar-2018 kl. 11:46
          
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 13:01
Så må du jo ændre mailadresse på den nye konto, du har oprettet, så adressen kan bruges på det gamle ID.
Til top
Cyberguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 14:58
Lidt det samme var jeg i for nogle år siden. Jeg ville dog have den ekstra adresse på min konto til at være den primære.
Selv om jeg er komputerkyndig viste det sig umuligt for mig. Jeg fik det kun gjort via support som var rigtig flinke og guidede mig igennem rigtig meget og også selv var inde og overstyre forskellige ting under vejs.
Jeg ville kontakte support ret hurtigt hvis det ikke lykkedes.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu