recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AT4, NAS og film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AT4, NAS og film

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2018 kl. 13:32
Køb en nas der kraftig nok, installer plex server åben for den specificeret port - sørg for den ligger i et højt port range, køb plex og stream løs når du er i sommerhus.

VPN er godt, men til dig vil det være penge lige ud af lommen.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
LudoDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2009
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LudoDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2018 kl. 11:55
Jeg har lige et tillægsspørgsmål i denne forbindelse.

Hvis man skal have en switch til at dele internetforbindelsen mellem 5-6 produkter, er det så vigtigt med hastigheden?

Jeg har kigget lidt rundt på nettet, og jeg kan læse om Gbe, som jeg ikke helt forstår vigtigheden af.

Jeg vil gerne streame 4K film fra f.eks. Netflix, samt se 4K film fra NAS, via Apple TV 4K til fjernsynet. Apple TV 4K skal tilsluttes switchen.

Hvilken switch vil I anbefale?


Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2018 kl. 12:43
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2018 kl. 21:09
@LudoDK

Gbe står for gigabit ethernet. - altså 1000mbit (eller sån ca 120Megabyte/s max) streaming af netflix 4K kræver så vidt jeg husker en mindst 100mbit internet forbindelse, og selve bitraten fra netflix 4K hevc film er omkring 15mbit - Det kan dog på INGEN måde betale sig at købe en 100mbit netværksswitch. De er marginalt billigere og du sparer reelt intet. Til gengæld vinder du rigtigt meget når du flytter filer til og fra NAS til en computer internt i dit hus/lejlighed.

Så som Deschain linker til, så er det ganske billigt med gigabitnetværk.  
Til top
LudoDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2009
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LudoDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2018 kl. 22:49
Jeg siger mange tak. Den bestiller jeg.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2018 kl. 01:55
Netflix skriver selv at man skal have en internetforbindelse på 25 Mbit eller højere for 4k film.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2018 kl. 04:28
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Køb en nas der kraftig nok, installer plex server åben for den specificeret port - sørg for den ligger i et højt port range, køb plex og stream løs når du er i sommerhus.

VPN er godt, men til dig vil det være penge lige ud af lommen.


Hvis man er ny til plex så kan det være svært at vide hvornår en nas er “kraftig nok”
Jeg bruger selv en synology DS 415+ som på papiret burde være kraftig nok.
Faktum er at det er den bare ikke.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2018 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Køb en nas der kraftig nok, installer plex server åben for den specificeret port - sørg for den ligger i et højt port range, køb plex og stream løs når du er i sommerhus.

VPN er godt, men til dig vil det være penge lige ud af lommen.


Hvis man er ny til plex så kan det være svært at vide hvornår en nas er “kraftig nok”
Jeg bruger selv en synology DS 415+ som på papiret burde være kraftig nok.
Faktum er at det er den bare ikke.

Hej
Ja det er ikke let...Man kan også installere selve Plex serveren på en PC , og have alle sine film på NAS , men selv her kan man få problemer hvis ens pc ikke er kraftig nok , og serveren skal transkode filmen.
Jeg har rodet meget med alt det her det sidste år , og jeg bruger det nu sådan her: Jeg bruger Plex installeret på min bærbar pc , det er noget lettere når alt skal ligges i mine forskellige mapper , ændre filmtitler , lægge dem i rigtig rækkefølge , omdøbe osv. Og så er det rart og let at se på pc hvad man har liggende. Jeg har så både Plex og Infuse Pro 5 installeret på min ATV 4K , men bruger nu mest kun Infuse , så behøver pc ikke være tændt , og der er ingen problemer med transkodning , alt foregår imellem NAS og ATV.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 17:49
@hopgreve

Korrekt hvad du skriver ang infuse fx, har bare en formodning om at spørger, måske ikke lige ved hvordan han skal sætte infuse op til at streame fra en evt nas når han er i sommerhus, derfor plex.

Har selv en Windows server, og ja den bruger lidt mere strøm når den står tændt, hvad den ikke gør 24/7. Den skal vækkes først.

Men det foregår automatisk om jeg bruger plex, eller om i hjemmet fx kodi.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu