recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Laserprojektor... erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Laserprojektor... erfaringer?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Laserprojektor... erfaringer?
    Sendt: 20-Januar-2018 kl. 14:09
Hej med-projektorentusiaster,
jeg har besluttet mig for at begive mig ud i at købe en laserprojektor idet jeg har indtryk af at den kan være mere støjsvag og har et virkelig godt billede.
1. Mit budget er dog højest 10-12.000. Mon det er realistisk at få en ordentlig en til den pris?
2. Er der nogen der har erfaringer med laserprojektorer herinde? - for der er ikke så meget at se om sagen når jeg søger :)

3. Er der bestemte der kan anbefales og er I tilfredse med den i forhold til 'traditionelle' projektorer?

God weekend derude ihvertfald, uanset hvad.

Hilsner, 
Nikolaj
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af nikstar nikstar skrev:

jeg har besluttet mig for at begive mig ud i at købe en laserprojektor / Mit budget er dog højest 10-12.000. Mon det er realistisk at få en ordentlig en til den pris?

Kun hvis den må være brugt. Og da de er forholdsvis nye og holder ganske længe bliver det nok svært at finde!
Iht. projectorcentral's liste over laserprojectorer starter en HD laser PJ på $3000, altså godt DKK 18 kilo, men det er USA-priser.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 20:42
Som Jacobe skriver - det prisniveau skal nok revurderes en hel del. MEN for lige at komme til at savle en smule, så er det her sg godt nok noget af en fed fætter. https://www.youtube.com/watch?v=qdiP-b0jfHc
(prisen er lige under 4500USD i øjeblikket - men så får man også 4K :) )
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2018 kl. 10:26
Hægter mig på de øvrige... De laserprojektorer i den prisklasse du søger, tror jeg ikke er værd at samle på.

Hvis du kan øge budgettet til 30.000kr kan du købe en Acer VL7860 som efter min mening er en fantastisk projektor. 
Til top
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2018 kl. 21:39
Tak skal I have - ja det kan godt være jeg skal spare op lidt endnu... så det gør jeg for jeg er sgu hooked på dem :)

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 07:47
De er også fede. Jeg har lige fået min Optoma UHZ65 hjem, hvor laserlyskilden var en af de store grunde til at jeg valgte den.
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

De er også fede. Jeg har lige fået min Optoma UHZ65 hjem, hvor laserlyskilden var en af de store grunde til at jeg valgte den.


Fortæl fortæl

Hilsen Jonas Bojer
Til top
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2018 kl. 13:40
Der er dog en ting der undrer mig: er de særlig støjsvage? - det regnede jeg med de er.
Men jeg så på den der er linket til og der stod vist 33 db, dog 29 i eco, men stadig højt for mig. Men den har jo også 5000 lumen...

Vh Nikolaj


- Once you go lærred you never go back ;)



Redigeret af nikstar - 27-Januar-2018 kl. 13:44
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2018 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

De er også fede. Jeg har lige fået min Optoma UHZ65 hjem, hvor laserlyskilden var en af de store grunde til at jeg valgte den.


Fortæl fortæl

Hilsen Jonas Bojer

Hvad skal jeg fortælle? :) Den er god! Og har ikke prøvet 4K materiale endnu...


Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

De er også fede. Jeg har lige fået min Optoma UHZ65 hjem, hvor laserlyskilden var en af de store grunde til at jeg valgte den.


Fortæl fortæl

Hilsen Jonas Bojer


Hvad skal jeg fortælle? :) Den er god! Og har ikke prøvet 4K materiale endnu...




Hvad har du haft før og hvordan virker billedkvaliteten og støj niveau måske en lille bruger anmeldelse ?

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Mike7777 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike7777 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

De er også fede. Jeg har lige fået min Optoma UHZ65 hjem, hvor laserlyskilden var en af de store grunde til at jeg valgte den.


Havde du ikke købt en Acer??
Jeg er i tænkeboks om det er sådan en UHZ65 jeg skal have hjem eller hvad jeg skal. Vil gerne opdaterer min BenQ W7000, som jeg er rigtig glad for, men vil gerne have 4K i biografen også....

Jonas_h kan du hjælpe mig lidt i hvilket retning jeg skal gå
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2018 kl. 20:41
Der var en firmwarefejl på Acer så billedet gik i sort nogle gange. Byttede den til Optomaen. Acer skulle efter sigende have løst det nu men jeg gad ikke vente dengang.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu