recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Connect-spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Connect-spørgsmål

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Windermere Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Windermere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Connect-spørgsmål
    Sendt: 24-Januar-2018 kl. 21:47
Hej lydnørder

Jeg vil købe en Sonos Connect og koble sammen med forstærker og højttalere, som så skal spille sammen med andre Sonos-enheder i mit hus. I den forbindelse har jeg et spørgsmål vedrørende tilslutning. Lige nu har jeg koblet mit Samsung Smart tv sammen med forstærkeren med Toslink. Men det er den eneste indgang på forstærkeren, så når jeg nu får behov for at koble Sonos Connecten til forstærkeren via Toslink, så kommer jeg til at mangle lyd fra mit tv til forstærker/højttalere. Det overvejer jeg at løse ved at købe en Argo Minidac konverter, så jeg kan konvertere digital output fra tv til phonostik, der kan gå i phono-indgangen på Sonosen, og så kan jeg sende lyden fra både tv og streaming fra Sonosen via Toslink til forstærkeren. Og her kommer mit spørgsmål så:
Kan mit løsningsforslag overhovedet lade sig gøre? Vil lyden fra tv'et blive i (hørbart) dårligere kvalitet af at blive konverteret til analog? 
På forhånd tak for svar Smile


Redigeret af Windermere - 24-Januar-2018 kl. 21:48
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2018 kl. 22:50
Billigst er denne model
https://www.av-connection.dk/?PGr=545
Så kan du samle signalet fra begge enheder på samme tid.
Læs dog om bagdelen ved den....

ellers virker den her nok ganske fint til dig:
https://www.av-connection.dk/?PGr=8501

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2012
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2018 kl. 23:34
Tjek lige inden du køber noget om din connect spiller synkront via toslink med de andre Sonos enheder.

Da jeg tilsluttede min connect var den ude af sync.
Det virkede kun da jeg kørte Phono fra connect til receiver.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2018 kl. 08:35
Jeg vil også gerne fraråde dig, at køre lyden fra TV gennem Sonos først. Sonos har en forsinkelse på sit output på godt 70 ms, hvilket er meget når det kommer til at få lipsync til at matche.

En smartere løsning ville være at tilføje en optisk switch, som Klaus skriver, så du kan skifte mellem SPDIF-enheder før de sendes til forstærkeren.

Redigeret af Torben Rasmussen - 25-Januar-2018 kl. 08:36
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Online
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2018 kl. 08:37
Klaus DM linker til optisk swith.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2018 kl. 08:59
Inden du køber dig switchen, så test lige hvordan det virker med Sonos via toslink. Jeg har selv haft en connect forbundet til min surround receiver via toslink og det gav en forsinkelse på lyden, som gjorde at når den zone spillede sammen med de andre, lød det som et ekko.
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
Windermere Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Windermere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2018 kl. 14:05
Tak for gode og brugbare svar. Jeg tror, at nummer to link vil være et godt bud, og jeg vil prøve at teste synkroniteten, inden jeg køber en evt. splitter. 

Men det er sgu da lidt noller, at Sonos har lavet en optisk udgang i Connect'en, der ikke spiller synkront med andre enheder Thumbs Down
Til top
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2012
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2018 kl. 14:11
Det er ikke Sonos.
Det er nok din receiver der laver forsinkelsen ved den dac der sidder i
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2018 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Mentalisac Mentalisac skrev:

Det er ikke Sonos.
Det er nok din receiver der laver forsinkelsen ved den dac der sidder i

Det lyder rigtigt. Jeg har ingen forsinkelse, når jeg grupperer PLAY 5 med CONNECT sat til receiver med optisk.

Har din forstærker ikke analog indgang? Så kan du bruge Sonos' DAC


Redigeret af Brixen - 25-Januar-2018 kl. 14:34
Venlig hilsen
KB
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2018 kl. 15:02
Jep, det er din receiver der gør det og er du heldig, kan du eleminere det, hvis din forstærker har en "direct" funktion, alternativt skal du prøve den analoge tilslutning.
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitnissen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af Mentalisac Mentalisac skrev:

Det er ikke Sonos.
Det er nok din receiver der laver forsinkelsen ved den dac der sidder i


Ja, analoge signaer er dejligt hurtige...

Kan huske mine forældres gamle Philips 26" TV fra starten af 70'erne, hvor man kunne hurtigt kører sin finger ned over kanalknapperne (touch betjent), og den nåede at vise billedet fra alle 4-5 kanaler i farten...

Det har digitaliseringen ødelagt Cry
Til top
Windermere Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Windermere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 07:54
Mange tak for svarene. Sonos Connect'en er desværre kendt for et lidt dårligt analogt signal, så jeg må prøve at se, hvad jeg kan gøre med jeres forslag. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu