recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Placering af Dali surrounds til 5.1?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Placering af Dali surrounds til 5.1?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
St1ckboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2018
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér St1ckboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Placering af Dali surrounds til 5.1?
    Sendt: 28-Januar-2018 kl. 10:40
Hej alle

Helt simpelt er jeg i tvivl om placeringen af Dali surrounds ved udvidelse af 3.1 til 5.1. Kigger man i Dalis manualer er den anbefalede placering til 5.1 at have surroundhøjtalerne på bagvæggen - Dolby specificerer at surrounds bør sidde på sidevæggene ud for eller lidt bag lytteposition (90-110 grader). Højde skriver Dali ikke noget om, så her tænker jeg af den gængse 'ørehøjde +60-80cm' er hvad jeg bør gå efter.

Er der nogen der har erfaringer med Dali (Fazon Sat) som surrounds i 5.1?

På forhånd tak
Morten
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2010
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 12:53
Er din sofa helt oppe af bagvæggen?

Vh Jakob
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005
Til top
St1ckboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2018
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér St1ckboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Jesna Jesna skrev:

Er din sofa helt oppe af bagvæggen?

Vh Jakob


Nej, der er ca. 2m til både bagvæg og sidevægge.

Morten
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2010
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 13:11
Jeg har ca 1,5 meter til bagvæggen og har valgt at placere højttalerne der. Mine siddevægge er ikke optimalt til højttaler placering.
Højde har jeg det samme som dig, øresiddehøjde + 60-80 cm.
Jeg synes det spiller godt med dem på bagvæggen, men det er jo nok smag og behag Smile

Vh Jakob
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu