recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DAC lyd fra htpc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DAC lyd fra htpc

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DAC lyd fra htpc
    Sendt: 30-Januar-2018 kl. 11:10
Hej jeg er i tvivl om jeg i det hele taget vil ku høre forskel hvis jeg køber en billig DAC? Hvad siger i?

https://www.signstek.com/goods.php?id=42

Mvh Michael
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2018 kl. 11:23
I forhold til hvad?
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2018 kl. 12:34
ja det er fra analog Jack kabel. Fra pc til Nad forstærker
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2018 kl. 12:58
Det vil komme noget an på hvilket lydkort du benytter nu... Der hvor jeg oplever den største forskel er i en markant reduktion af støjen i stille passager grundet dårlig isolering mellem PC komponenter. Bruger selv en FiiO E10 som har givet et pænt løft til mine høretelefoner over den indbyggede mini-jack direkte i min laptop.
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2018 kl. 14:25
Jeg bruger en bærbar med onboard lyd..

Mvh Michael
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2018 kl. 18:13
Jeg bruger en Dragonfly Red istedet for et onboard lydkort til mine hovedtelefoner. Der er klart forskel - mindre støj og bedre lyd. Det er ikke nat og dag forskel, men hørbart, og “mærkbart” altså at lyden bare føles mere rigtig, og musikken får mere liv. Umiddelbart ville jeg tro at det ville slå igennem på et anlæg også.

Dragonfly Black blev testet af Lyd og billede, og deres vurdering var at den var næsten lige så god som Red. Den koster vist 799 hos HFK. De sælges også iblandt til ca 500 kr på dba - så er det bare at slå til.

http://www.lydogbillede.dk/test/hi-fi/audioquest-dragonfly-black-og-red/
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2018 kl. 19:14
Tak for svar

Mvh Michael
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu