recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lyd opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lyd opsætning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MrKentSla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2018
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MrKentSla Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: lyd opsætning
    Sendt: 31-Januar-2018 kl. 15:26
Jeg tænker at få en projektor til min ps4 og sport fra tv.
Det jeg derudover skal have er et par aktive højttalere så lyden bliver bedre på både tv og projektoren.
Men hvordan laver man bedst et sådan set-up? Havde det bare været tv'et havde jeg sat de aktive højtalere til fjernsynet, eller det samme med projektoren.
Men nu skal projektor og tv begge sluttes til højttalerne. Igen hvordan ser I bedste set-up
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 15:36
Det er ikke sådanne lige til.
Enten slutter du din ps4 til TV'et eller projektoren. 
Du kan så sætte en switch op, så du kan dele signalet eller du kan købe en forstærker med 2 HDMI udgange og så bare sætte højtaler op. 

Det næste problem, du kan ikke få billedet ud af dit TV, så du skal have en TV boks der forbindes til din projektor. 

Igen en forstærker ville være løsningen.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 18:08
Enig med Per ... skaf dig en billig receiver og et par ordentlige højttalere. Behøver ikke blive dyrere end din idé med aktive højttalere.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
MrKentSla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2018
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MrKentSla Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 19:22
Kan I komme med et forslag til en billig receiver. Der kan klare det jeg efterlyser. Så kan jeg vel også kigge på passive højttalere

Redigeret af MrKentSla - 31-Januar-2018 kl. 19:23
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 20:04
Helt seriøst ... spørg i nærmeste radioforretning. Det er ikke fordi jeg ikke vil hjælpe dig, men det du ønsker er på ingenmåde besværligt. Eller køb brugt, en hvilken som helst receiver fra de sidste 10 år kan bruges.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 20:09
Det forcromede setup er med en AVR med 2 hdmi udgange og et større antal hdmi indgange. Så fungerer reciveren også som switch mellem lyd og billede til enten TV eller Projektor.

Den er ikke billig fra ny. Men i disse Atmos tider er det sikkert muligt at finde en brugt til små penge
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det forcromede setup er med en AVR med 2 hdmi udgange og et større antal hdmi indgange. Så fungerer reciveren også som switch mellem lyd og billede til enten TV eller Projektor.
Den er ikke billig fra ny. Men i disse Atmos tider er det sikkert muligt at finde en brugt til små penge

Men, han behøver jo ikke engang 2 HDMI-udgange.:

Oprindeligt skrevet af MrKentSla MrKentSla skrev:

Jeg tænker at få en projektor til min ps4 og sport fra tv.

Klart, det giver mere fleksibilitet at tilslutte både PJ og TV, men det han "tænker" kan klares ved blot at sætte projektoren til receiveren. Og så bliver det jo for alvor billigt:

https://www.dba.dk/receiver-sony-str-dh500/id-1041176462/

(blot ét eksempel)


Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
MrKentSla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2018
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MrKentSla Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2018 kl. 08:20
Kunne man gå på kompromis og kun smide højttalerne på projektoren og så bruge 2 HDMI splittere.  En fra min yousee boks. og en fra PS4'eren.
Vil gerne undgå for meget udstyr. (det samme vil min kone også gerne Smile
 
derudover tak for alle svarene, Det har hjulpet en del.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu