recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DIY Nearfield subwoofere (Side 2)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DIY Nearfield subwoofere (Side 2)

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2018 kl. 13:42
Ser rigtig fedt ud med de nye subs Clap

Sikkert ikke noget behov for buttkickers derLOL
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Ser rigtig fedt ud med de nye subs Clap

Sikkert ikke noget behov for buttkickers derLOL

Tak Thomas

Nu har jeg aldrig prøvet en buttkicker men det har måske lidt den samme effekt. Der er ikke noget rusken i stolen - mere et lille prik når det går løs. Jeg var lidt bekymret for at det ville virke pågående og hive en ud af filmen men jeg synes at det virker godt.

Jeg havde lidt bøvl med at få min inuke til at være stille. Det var som om at den bare piskede op i fuld omdrejninger uanset om den var presset eller ej. Men med en 140mm blæser så siger den stort set ingenting og får masser af luft



Subs er også blevet pakket væk og der er kommet lidt absorbering i hjørnerne








Nu mangler jeg bare lidt akustikbilleder på bagvæggen og så er jeg ved at være færdig med rummet
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2019 kl. 11:16
I får lige en måling af subberne

De går ikke voldsomt dybt, men jeg har aldrig haft mere punchy og underholdende bas

Første billede er UDEN eq. Jeg tror at det er pga nearfield at den er så fin ukorrigeret



Her er EQ





Redigeret af Berdel - 20-Maj-2019 kl. 11:22
Til top
Gargazol Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Maj-2014
Sted: Fensmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gargazol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2019 kl. 12:08
Ja de er godt nok tunet lidt højt, men hvis du kommer til at savne noget dybde, så burde det ikke være så svært at forlænge porten lidt.

Hvilken enhed blev det til?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2019 kl. 12:51
Måske, men jeg savner overhovedet ikke dybte. Der er god kontrol og ryk i stolen på de rigtige tidspunkter :-)



Redigeret af Berdel - 29-Juli-2022 kl. 15:26
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2022 kl. 14:23
Nå, jeg fik lyst til at der skulle ske lidt så jeg overvejede, at bygge en sub mere med 2 enheder af de samme 15" dayton PA380-8 så hele bagvæggen er fyldt.

Men så prøvede jeg lige at lave en simulation af, at jeg udvidede de 2 subs jeg i forvejen har lavet så de fik dobbelt volumen og fyldte hele bagvæggen. Og det giver alligevel en del ekstra i bunden med det nummer. Så det overvejer jeg at gøre.



Simulation uden og med dsp. Grøn er mine eksisterende subs med 52 liter (tuning 32hz) volumen og rød er med 110 liter (tuning 24hz)








Spørgsmålet er så om jeg burde flytte porten eller om det kan være ligemeget? Det set godt ud på papiret men tror i at det vil gøre en signifikant forskel eller vil det være bedre at få noget mere membran areal og bygge den ekstra sub med 2 enheder mere?

Det skal lige siges at jeg har pt en inuke3000dsp hvor mine 2 subs kører på en kanal og 4 bass shakers kører på den anden kanal :-D



Redigeret af Berdel - 29-Juli-2022 kl. 15:27
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu