recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til HDMI ARC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål til HDMI ARC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
baggs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baggs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til HDMI ARC
    Sendt: 10-Februar-2018 kl. 07:04
I dag har jeg et apple TV 4K som via HDMI til min pioneer sender billedet videre til mit TV.
Min udfordring er at min pioneer, som jeg rigtig godt kan li’ ikke kan håndtere 4K i 60hz, kun 24hz.

Da jeg skal til at købe nyt TV, et som er super til 4K, vil jeg gerne udnytte mit apple TV fuldt. Derfor tænkte jeg at sende lyd retur via ARC.

Spørgsmål:

Hvis HDMI fra apple TV’et sættes i HDMI 1 i TV’et, og jeg sætter HDMI 2 fra TV’ets HDMI ARC til min pioneers HDMI TV.
Vil jeg så, når jeg ser fra HDMI1, på tv’et få lyden sendt videre via HDMI ARC til min pioneer?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2018 kl. 09:51
Ja.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2018 kl. 09:54
Og nej. Det kommer an på om dit kommende tv kan bypass 5.1 lyd fra andre enheder end tv'et selv
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2018 kl. 10:08
1. Der spørges ikke til surroundlyd.
2. Jeg tvivler på at det er nogle nye/nyere tv, som ikke sender 5.1 retur gennem ARC.
Til top
hbrande Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2018
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hbrande Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2018 kl. 15:00
For at ARC skal fungere anbefaler jeg dig at tjekke følgende:

Tjek hvilken TV HDMI indgang der understøtter ARC..
Denne indgang sættes i din forstærkers HDMI out
Forbind resten af dine HDMI kilder til din forstærker.

Resultat: lyd til alt som fjernsynet viser
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2018 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af hbrande hbrande skrev:

For at ARC skal fungere anbefaler jeg dig at tjekke følgende:

Tjek hvilken TV HDMI indgang der understøtter ARC..
Denne indgang sættes i din forstærkers HDMI out
Forbind resten af dine HDMI kilder til din forstærker.

Resultat: lyd til alt som fjernsynet viser


Det er ikke smart når man gerne vil have 4K og har en receiver der ikke understøtter 4K.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu