recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Viasat

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Viasat
    Sendt: 11-Februar-2018 kl. 23:52
Hej

Indrømmet, jeg faldt for et af de her "Gratis" tilbud, og bestilte hele pakken fra Viasat.
Installationen var super professionel, og overstået på 45min, og GLS leverede en kasse wifi routere, 32 GB memerystick, alt umiddelbart for 0kr, så langt så godt.
Viasat skulle egentligt bare være en mulighed for at se TV2/TV2news som et supplement til min allerede eksistrende DVB-T antenne.
Jeg var lidt overasket over at en A/B sammenligning mellem DVB-T (DR free to Air) og Viasat klart faldt ud til fordel for DVB-T. 
Og i dag så jeg OL kunstskøjteløb. Sikkert meget krævende da hele baggrunden bevæger sig,- og på Viasat var det ulideligt at kigge på. Det mindede lidt om en underdimensioneret HTPC der hakkede hele vejen, altimens DVB-T versione var "picture perfect"
Er der andre der har meninger om kvaliteten på Viasat?

og så lige ... Er der nogen der har erfaringer med B&O, Viasat og et CA modul?

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 06:37
Det ville nok være smart, hvis du også skrev, hvilken parabol, du fik. Hvis det er de firkantede, små parboler, så er den nok for lille, hvor du bor. Eller, måske den bare skal finjusteres?

Hvis du beskriver dette, så kan andre nok bedre hjælpe.


Redigeret af mnielsen - 12-Februar-2018 kl. 06:42
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 12:12
Lidt mere info: 60 cm parabol og den nyeste Samsung HD box.
Signalet brager ind på fuld styrke.
Det virker som om der ikke afsat båndbredde nok til signalerne. Lav birate...
Eksempelvis DR1HD er markant dårligere på Viasat end DVB-T og DVB-T har ingen problemer med et hakkende billede når der "pannes" 

Lidt overasket over at billedkvaliteten ikke er bedre.. Stern Smile
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 12:26
Mht. de hakkende billeder kan det så skyldes, at boksen er opsat til forkert output? Eksempelvis 60Hz.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu