recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV med mindst muligt genskin
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV med mindst muligt genskin

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV med mindst muligt genskin
    Sendt: 12-Februar-2018 kl. 11:18
Vi har en meget lys stue med to store vinduer lige foran TV'et, og bag sofaen.

Hvilket TV på markedet vil have mindst muligt genskin?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 12:07
Kik efter et meget meget lys hvis du skal se tv i sollys. så har de nemmere ved at overdøve lyset fra solen 

B&O er generelt gode

Men alle har meget genskin i dag
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 17:41
Efter hvad jeg har set, har OLED skærmene betydeligt mindre genskin end de fleste LCD/LED. Ved ikke lige hvd der gør forskellen, men jeg synes, at det er ret tydeligt, at de holder billedekvaliteten bedre under vanskelig lysforhold.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Efter hvad jeg har set, har OLED skærmene betydeligt mindre genskin end de fleste LCD/LED. Ved ikke lige hvd der gør forskellen, men jeg synes, at det er ret tydeligt, at de holder billedekvaliteten bedre under vanskelig lysforhold.


Jeg er meget enig - oled er faktisk det eneste tv jeg de sidste 8 år haft hvor jeg kan spille PlayStation (i dagslys). Jeg har ret store vinduesflader og i virkeligheden et elendigt tv hjørne.


Redigeret af Bromberg5 - 13-Februar-2018 kl. 07:31
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 07:26
OLED. 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

OLED. 

LCD Tongue
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 10:43
Husk på, at genskin kun er 1 side af sagen. En anden sag er reflektioner i selve paneler.

OLED har genskin i panelet fordi det er blankt, men fordi det kun udgøres af ét lag, så reflekterer lyset ikke inde i skærmpanelet. Derfor opretholdes lys, kontrast og farver bedre end på LCD-skærme, som er en sandwich-konstruktion.

Jeg spiller ofte PlayStation på OLED i dagstimerne. Det har jeg aldrig kunne gøre tilfredstillende på LCD eller plasma.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu