recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATV 4K refreshrate switching
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ATV 4K refreshrate switching

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ATV 4K refreshrate switching
    Sendt: 18-Februar-2018 kl. 20:36
Hej

Hvor mange har succes med ATV refreshrate switching?

Min oplevelse er, at kun ganske få apps supporterer det, herunder Infuse. Jeg kan ikke få det til at virke med DRtv Tv2 Play, Plex eller HBO?

Hvad gør jeg forkert?

Mvh Jesper

Ps: Bruger Highspeed HDMI
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2018 kl. 21:10
TV2 Play understøtter det. DR gør ikke. Ellers virker det hos mig med Netflix, Hulu, iTunes-indhold og Amazon Prime. De to sidstnævnte har dog sync-problemer, så når jeg bruger dem slår jeg det fra.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2018 kl. 21:30
Tricket er at indstille den efter de apps der ikke kan. Og de viser alle 50hz. Så sæt den til 50hz standard, og lad den så skifte i Infuse, Netflix og andre, som har matereale i 24hz. 
Det sker godt nok på bekostning af pauseskærmen, som kun kører 60hz, men hellere end hakkende pauseskærm, end hakkende film/serier.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 05:49
Skift af frame rate virker som udgangspunkt med alle de apps, som bruger standard videoafspiller på tvOS. Bruger en app en modificeret videoafspiller, så skal de aktivt tage API'en i brug. Det er det f.eks. Infuse har gjort.

Netflix, iTunes m.fl. bruger standard videoafspiller, så her virkede det fra start.

Man kan ikke gøre noget for at få det til at virke med de apps, hvor det ikke virker i dag, andet end at vente på, at de aktivt enten skifter til standard videoafspiller eller tager API'en i brug.
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 13:42
Jeg kører med 50hz SDR som standard til DR og Viaplay og lader så apple tv skifte når jeg bruger youtube eller Infuse. Der kommer vidst en opdatering til det i tvOS 11.3 som skulle forbedre det.

Redigeret af wiesel - 19-Februar-2018 kl. 13:44
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Tricket er at indstille den efter de apps der ikke kan. Og de viser alle 50hz. Så sæt den til 50hz standard, og lad den så skifte i Infuse, Netflix og andre, som har matereale i 24hz. 
Det sker godt nok på bekostning af pauseskærmen, som kun kører 60hz, men hellere end hakkende pauseskærm, end hakkende film/serier.
 
Tak, det giver mening. Dog plejer jeg at se min materiale i PLEX og her virker det vist endnu ikke for godt.
 
Jeg må for alvor i gang med Infuse, i alt fald indtil PLEX er kommet med på noderne :-)
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 13:59
Tak for svar. Jeg må afvente at de enkelte apps får det implementeret og indtil der leve med de udfordringer der følger med.
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 14:46
Fungerer rigtig fint med at sætte den til 50Hz SDR, og så lade de andre 60Hz HDR apps som virker switche.

Eneste som er lidt skræmmende, er at iTunes jævnligtfår syncproblemer som nævnt. Man skulle da forvente at lige den app virkede på ATV4K :-)

Men mon ikke det snart er rettet.

Redigeret af ZackGem - 19-Februar-2018 kl. 14:47
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 14:50
Man virker ikke synderligt interesserede i at ordne det. Da Netflix fik en opdatering som introducerede lip-sync problemerne kom der en ny opdatering som rettede fejlen indenfor en uge. I det mindste ved vi da at det KAN rettes.

Redigeret af Naiera - 19-Februar-2018 kl. 14:51
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu