recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til wifi i hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til wifi i hus

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

men ubiquity er jo så ikke en mulighed da han ikke har muligheden for at trække kabler hen over loftet fx. (der er IKKE noget loft! :-) )

Man har vel altid et loft. ;-) Men nu behøver de jo ikke fysisk sidde i loftet. Min den ene ligger i et skab tæt ved routeren. Den anden på væggen i stuen.

Men ja, der skal trækkes kabler til dem. Er det no go, så er en MESH løsning det eneste rigtige. Igen vil jeg anbefale Ubiquity, deres AmpliHD løsningen er ret lækker.

Men prisen er også en anden. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 15:47
tja det siger manden jo så selv han ikke har hvis du læste hans indlæg.
Til top
MrVolbeater Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MrVolbeater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 16:14
Er kommet dertil i min overvejelse/beslutning, at jeg nok har set mig noget lun på nogle løsninger der har med mesh at gøre.

Og hvad det angår er dem der er i mine overvejelser google wifi, amplifi hd og tp-link deco.

Som jeg har forstået det, er der ved google wifi mulighed for både at gøre brug af mesh, men også at kable de tre enheder sammen (hvis jeg skulle vælge det på et tidspunkt ude i fremtiden)

Men bortset fra det, er der så den store forskel på de tre forskellige produkter?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 17:47
forskellen ligger primært i brugerfladerne. - dem må du så selv kigge dig frem til på youtube. - fra klienternes brug vil du ikke kunne opleve nogen forskel. 802.11ac er jo altså bare det og ikke meget andet. Så spørgsmålet er om du har nogle obskure krav til dit netværk og hvorledes du har det med user interfaces. 
Til top
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

tja det siger manden jo så selv han ikke har hvis du læste hans indlæg.

Det var bare et forsøg på en joke. Alle har et loft, men måske ikke et loftrum. Kabelføring kan laves ret pænt - også på et loft. Men nuvel, manden har valgt mesh, så den diskussion behøver vi heldigvis ikke gå ind i. Smile
Til top
MrVolbeater Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MrVolbeater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

forskellen ligger primært i brugerfladerne. - dem må du så selv kigge dig frem til på youtube. - fra klienternes brug vil du ikke kunne opleve nogen forskel. 802.11ac er jo altså bare det og ikke meget andet. Så spørgsmålet er om du har nogle obskure krav til dit netværk og hvorledes du har det med user interfaces. 


Jeg har ingen obskure krav til mit netværk udover at det skal virke

Interface interesser mig heller ikke så meget, for når det er sat op of virker, kender jeg mig selv godt nok til at vide, at så kigger jeg ikke ret meget mere på indstillinger og apps.

Men nu er det jo tre systemer hvor det ene koster mere end det andet.
Så tænker jeg, at der da må være en eller anden forskel udover design?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu