recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - optage fra tv boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

optage fra tv boks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ivanovitch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2018
Sted: silkeborg
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ivanovitch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: optage fra tv boks
    Sendt: 20-Februar-2018 kl. 17:17
hej med jer. 

jeg er fan af britiske tv serier og i gamle dage plejede jeg at optage på en harddisk recorder. det går jo ikke med de nye bokse fra waoo osv. 
men der må da være en måde så man kan komme udenom og optage på pc, usb eller noget???

jeg er absolut ikke teknisk anlagt og skal have det skåret meget ud i pap, så ved I det ;-)

Ivan 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2018 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af ivanovitch ivanovitch skrev:

jeg er fan af britiske tv serier og i gamle dage plejede jeg at optage på en harddisk recorder. det går jo ikke med de nye bokse fra waoo osv. 
men der må da være en måde så man kan komme udenom og optage på pc, usb eller noget???
Det kommer an på hvilken boks fra Waoo. På nogle sendes der antennesignal med DVB-C som på kabel-TV anlæg (vist mest udbredt i Jylland), så der kan optages med f.eks. en Panasonic harddisk recorder. 
Sjælland er anderledes, der er det hovedsageligt i større boligforeninger som ovenstående, privatkunder er henvist til boks med HDMI kabel ved hvert TV (sådan taget i grove træk) Smile

Din profil siger Silkeborg, ved ikke hvordan det er hos jer?
Mvh. JørgenT
Til top
ivanovitch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2018
Sted: silkeborg
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ivanovitch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2018 kl. 23:54
Det er hdmi kabel :-)...
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 01:41
Problemet er, at de recordere, der findes på markedet i øjeblikket, ikke har HDMI indgang.
Hvis du fx har en Panasonic-recorder, som Jørgen T. nævner, skal signalet føres ind via antenne-indgangen (coax-kabel til DVB-C tuner). Derimod findes der ikke en HDMI-indgang, og jeg tvivler på, at der overhovedet findes harddiskoptagere med HDMI-indgang.
Jeg ved ikke, om der er nogen, der har en nem løsning på problemet, som du jo ikke er alene om.
Der findes forskellige TV-konvertere, men jeg har ingen viden om, hvor godt de forskellige modeller virker, eller hvad de koster.
Du kan læse lidt om en model her:
http://www.tvconverters.co.uk/hdmi-to-DVBC.html
Idéen er altså, at konverteren laver hdmi-signalet om til et dvb-c antennesignal, som kan modtages på et tv eller en recorder med dvb-c tuner. Men om det vil virke med Waoo's boks, kan jeg desværre ikke fortælle.


Redigeret af C. Johansen - 21-Februar-2018 kl. 01:51
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 07:44
Hvis du har Waoo, kan du optage i “Skyen”. Dog kan du max gemme optagelsn i 3 mdr., og max 30 optagelser.
/Peter
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Derimod findes der ikke en HDMI-indgang, og jeg tvivler på, at der overhovedet findes harddiskoptagere med HDMI-indgang.
 
Jo, der findes recordere med HDMI indgang, f.eks. min egen AX Quadbox. HDMI indgange er typisk kun beregnet til gennemsløjfning af signalet, og der kan ikke optages den vej.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 11:20
Eneste måde du kan optage på, er at køre udenom din WAOO boks, og direkte i en harddisk optager, som det er blevet forklaret.
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af ivanovitch ivanovitch skrev:

jeg er fan af britiske tv serier og i gamle dage plejede jeg at optage på en harddisk recorder. det går jo ikke med de nye bokse fra waoo osv. 
men der må da være en måde så man kan komme udenom og optage på pc, usb eller noget???
Hvis det er kopibeskyttede sager (og det er det som regel på HDMI), så er eneste vej at få fat i en dims, der fjerne HDCP (kopibeskyttelsen). De findes, men man skal vide hvor man skal lede...
Dernæst skal du anskaffe et HDMI-ind kort til PC, og så noget software til at optage med.
 
Men... kan du ikke skrive lidt mere specifikt om hvad det er, du vil bruge det til?
Og hvilke kanaler kommer disse "engelske serier" fra? DR? BBC Brit?
Og hvilken udbyder du har?
 
Der er nemlig mange muligheder, afhængig af hvad du vil:
 
Hvis du bare gerne vil se alle serierne, så få en PVR fra din udbyder. Så kan du optage alt det du vil.
Hvis du har et modernere tv, så kan man ofte sætte en HDD direkte til TV, så slipper du helt for boksen.
 
Hvis du til gengæld vil lave et større DVD bibliotek til at tage med i sommerhuset, så bør du overveje at anskaffe en tv modtager med analogt HD (YPbPr) ud, og en DVD optager med analogt HD ind.
Eller bare bruge SCART, selv om det kan se stygt ud...
 
Eller hvis du har DVB-C / DVB-T, og bare vil optage fra DR, så kan man få modtager-kort og -sticks til PC, hvor man kan optage direkte til HDD, og brænde det ud på DVD.
 
Så: kan du ikke sige lidt mere om rammerne og brugssituationen?
 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu