recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - UE48 JS9005 - Optagefunktion virker ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UE48 JS9005 - Optagefunktion virker ikke

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: UE48 JS9005 - Optagefunktion virker ikke
    Sendt: 21-Februar-2018 kl. 17:07
Min fars UE48 JS9005 har igennem lang tid fungeret vældig fint med at optage til en USB-stick (USB3, 64GB) men er her på det seneste holdt op med at virke korrekt ved forsøg på afspilning.

TV'et er opdateret til seneste firmware.

Problemet er at tilgå optagelser efter at de er optaget.

Hvis der vælges "Ok" til at se et program lige efter at det er optaget, kan det afspilles.
Hvis man derefter forsøger at afspille det, kan det ikke lade sig gøre.

Flg. er forsøgt uden at det løser problemet:
- tage stick ud og sætte den i igen
- reformatere stick
- afprøve med anden USB3 stick

Han har talt med Samsung hotline der siger at de ikke kan garantere at det virker med en USB stick - de anbefaler at man bruger en ekstern USB3 HD med separat strømforsyning. Adspurgt om et reset af TV'et ville kunne hjælpe, svarede de at det mente de ikke.

Jeg synes umiddelbart ikke det lyder som om at det vil ændre noget, da USB indgangen lader til fint at kunne drive USB-stick'en. Og det har jo virket fint i et par år.

Nogen der har oplevet lignende og/eller har forslag til løsning?

På forhånd tak for indspark!



Redigeret af t33j4y - 21-Februar-2018 kl. 17:08
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 18:41
Jeg havde tidligere samme model og husker, at der i manualen stod, at USB stick ikke kunne bruges. Jeg afprøvede alligevel. Det fungerede imod mine forventninger. Men åbenbart er modellen ikke beregnet og velegnet til sticks. Og en ny firmware har sandsynligvis stoppet for det.
Jeg købte til den efterfølgende model en extern optager, også uden egen strømforsyning.
I dit tilfælde ville jeg opsøge Elgiganten og købe en wd elements på 1 eller 2 TB. Dur den ikke, kan du aflevere den igen. Min kører super. Og din gamle på 64 mb, har efter min mening en for ringe lagerplads.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 19:25
Ok - tak for input! :-)

Det skal jo forsøges, så jeg pisker min fatter afsted til Elgiganten ;-)


Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2018 kl. 14:14
Nå, ingen cigar ved brug af en ekstern 2.5" disk uden strømforsyning.

Næste stop er en ekstern 3.5" med strømforsyning.


Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 19:41
For lige at følge denne til dørs.

Også afprøvet med en 3.5" med ekstern strømforsyning. Heller intet held.

Opringning til Samsung hotline giver så et svar om det skal være en disk med RPM >5400. Fint nok, den eksterne var på 7200RPM. De ved hat, gør de.

Min far mister så tålmodigheden og resetter fjernsynet. Lo and behold - nu virker det igen, med alt fra USB sticks, USB strømforsynet ekstern disk og ekstern disk med ekstern strømforsyning.

Min konklusion er at Samsung har botchet et eller andet med en opdatering - noget de måske ikke engang selv er klar over. Parameter reset over hele linien løsner så op for det.

Forhåbentlig kan en anden en dag bruge denne historie til at springe direkte til reset :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu