recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor der skal bruges udendørs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor der skal bruges udendørs

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Phlajo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2018
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Phlajo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor der skal bruges udendørs
    Sendt: 04-Marts-2018 kl. 21:10
Jeg har købt et kolonihavehus, og da der nu ikke er penge til at tage til Rusland og se VM tænker jeg at se kampene i haven på en projekter.

Derfor skal jeg ud og købe min første projektor(læs: nul projektor erfaring), og håber jeg kan finde lidt hjælp herinde.

Projektoren skal hovedsageligt bruges udendørs hvor jeg tænker at finde et lærred på stativ der kan slås op efter behov. Umiddelbart ville det være fedt hvis jeg kunne komme i omegnen af 100", men lidt mindre kan også gøre det. Jeg kan ligeledes også sagtens leve med 720p - det vigtigste er egentlig at projektoren kan lyse lærredet op under "svære" og til tider ret lyse udendørsforhold. Der skal være HDMI indgang så den kan sluge en Chromecast.

Jeg vil i øvrigt have det rigtig fint med at købe brugt :)

Jeg håber der er en som kan give et godt råd til hvad jeg skal kigge efter, eller måske endda pege på noget helt konkret.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 21:22
Projektor udenfor i dagslys er no go
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 21:26
Projektorer er ikke beregnet til at blive brugt udendørs. - EOD. Hvis du skal gøre dig forhåbninger om overhovedet at kunne se noget i fuld dagslys, så skal du op i nogle temmelig høje lumener. De kan stort set ikke købes brugt da de primært sælges til erhverv. OG finder du noget brugt, vil den være kolonorm stor. - Mit umiddelbare bud er du skal omkring +5000 lumen for at kunne se noget ordentligt udendørs.
MEN vigtigere end alt er at du skal gøre dig klart over hvilket budget du vil arbejde med. Men du kan starte med at gennemtrævle DBA for projektorer med 4000 lumen og op. Jeg vil sige 4000 er absolut minimum hvis du vil have en bare nogenlunde ordentlig oplevelse. - ellers er det et TV.
Til top
Phlajo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2018
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Phlajo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 21:31
Jeg er med på at jeg ikke får en fantastisk billede oplevelse af at se det udendørs, men tanken er at kombinationen med grill og kolde øl måske kunne opveje det knapt så gode billede.

Hvis det dog vitterligt ikke kan lade sig gøre uden at købe sig helt fattig i udstyr må jeg jo anskaffe mig et TV jeg kan hive med derud.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Phlajo Phlajo skrev:

Jeg er med på at jeg ikke får en fantastisk billede oplevelse af at se det udendørs, men tanken er at kombinationen med grill og kolde øl måske kunne opveje det knapt så gode billede.

Hvis det dog vitterligt ikke kan lade sig gøre uden at købe sig helt fattig i udstyr må jeg jo anskaffe mig et TV jeg kan hive med derud.

Nu ved jeg ikke lige hvad tid kampene bliver spillet, men er det om dagen kan du glemme det. Det duer ikke. Køb et OLED TV.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2018 kl. 08:49
Om natten i mørke kan du sikkert få det til at virke, men ikke i dagslys. Glem det. 

På mit gamle kollegie havde vi taget et CRT TV med udenfor til en fodboldkamp engang og det var helt ubrugeligt i dagslys.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2018 kl. 09:45
tjek det her. - læg mærke til at de røde felter indikerer "indendørs i lyse omgivelser med vinduer der ikke er rullet for" https://www.projectorpeople.com/resources/lumen-guide.asp

som absolutte minimum 4000 lumen, hvis du tager en home theater udgave. Så vil du måske kunne få noget der ligner et billede på lærredet, men afhængig af vejr, så vil du godt nok have bedst af at sætte den indendøre i selve kolonihavehuset.

Til top
Hro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2018
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 14:52
Vi brugte en projektor udendørs i sidste weekend i fuldt dagslys, dog ikke sol.
I stedet for et almindeligt lærred brugte vi undersiden af et Melltorp bord fra IKEA dvs. Vi lagde bordet ned på siden og så brugte vi benene til at spænde tæpper ud over så der var relativt mørkt inde ved “skærmen”.
Det virkede fintClap
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu