recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lidt tanker ifm flytning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lidt tanker ifm flytning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: lidt tanker ifm flytning
    Sendt: 05-Marts-2018 kl. 09:15
Vi overvejer at flytte til anden type hus. I den forbindelse ryger min biograf, som jeg i dag har i kælderen. Jeg h ar idag en Epson projektor og 92" fastrammelærred og så selvfølgelig selve anlægget, men det er irrelevant i denne forbindelse.

Når nu jeg fremover skal se film i stuen går mine overvejelser på om jeg skal købe et rullelærred (fastramme er udelukket) eller om jeg i stedet skal droppe projektoren og købe et 75" LED TV i stedet for (kan fås for ca 13,000).

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres tanker for og imod de 2 løsninger 

På forhånd tak
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2018 kl. 19:17
Spørg dig selv dette: kommer min fremtidige stue til at give de optimale forhold til projektor?

Hvis nej ... så drop projektoren.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2018 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Spørg dig selv dette: kommer min fremtidige stue til at give de optimale forhold til projektor?

Hvis nej ... så drop projektoren.


Det kunne ikke siges bedre.
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 07:46
Tak skal i have. Nu har jeg lidt at arbejde videre med :-)
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 09:59
Nu gjorde jeg netop det som du overvejer for et par år siden. Flyttede, droppede projektoren og købte en skærm. Det var mildt sagt ikke en succes. Skærmen var alt for stor og dominerede vores ellers ret lækre stue. Der var alt for meget alterfornemmelse over det og da det var slukket kunne jeg gå rundt og glo på et kæmpe sort rektangel. Det var endda kun en 50 tommers skærm.

Det endte med at jeg skilte mig af med skærmen, købte en 40 tommers, som står diskret ovre i hjørnet og en projektor + rullelærred.


endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 13:37
Det afhænger vel af om du har mulighed for at mørklægge i den nye stue, hvis det er tilfældet ville jeg ikke tøve med at installere en projektor. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu