recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reciever til Effektforstærker - Kabler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reciever til Effektforstærker - Kabler?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Reciever til Effektforstærker - Kabler?
    Sendt: 07-Marts-2018 kl. 20:26
Hej,

Jeg er ved at sætte atmos op i hjemmebio'en og i den forbindelse skal jeg have sat min Marantz MM8077 til min Marantz SR7011.
Men hvilke kabler skal jeg bruge?

Jeg havde forstået det sådan at jeg skulle bruge phono stik, så jeg købte derfor dette kabel:

Men det tror jeg nu er forkert da udgangen på MM8077 kun er 1 stik og det jeg har fået hjem er 2 hanstik...

Er der nogen der kan fortælle mig hvilket kabel jeg skal have fat i?

Tak!
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 21:14
Nu er det ikke udgange på din MM8077, som effektforstærker må det være indgange, de eneste udgange er til dine højttalere.
Der skal bruges et phono / rca kabel pr. indgang på 8077, med et hanstik i hver ende. Hvis dit indkøbte kabel er et “stereokabel”, altså to sammensatte kabler med to stik i hver ende, vil det ikke give et problem. Hvis det er sådan et kabel, kan du forbinde to udgange fra receiver, til to indgange på MM8077. Med andre ord, kan to Atmos kanaler forbindes med et kabel, hvis det er som tidligere beskrevet.

Redigeret af JeTex - 07-Marts-2018 kl. 21:17
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Tingkaer Tingkaer skrev:

Er der nogen der kan fortælle mig hvilket kabel jeg skal have fat i?


Det du har, eller eventuelt flere af det du har.

Ser din effektforstærker ikke sådan her ud på bagsiden?
http://us.marantz.com/Assets/images/products/MM8077/XL_mm8077_u_b_re.jpg

På din 7011 har du en række pre-outs, som alle repræsenterer en kanals lyd. For hver lydkanal skal du bruge et monokabel. Det kabel du har købt er to monokabler der sidder ved siden af hinanden og du kan dermed overføre to kanaler over til effektforstærkeren.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 22:22
MM8077 er en 7 kanals forstærker. Den ledning du har købt er en stereoledning, altså til 2 kanaler. Du kan bruge 4 stereo kabler eller 3 stereokabler + 1 mono kabel eller 7 monokabler eller ... . Bare det ender med mindst 7 kabler.
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 23:07
Tak for alle svarene. Det lader til at jeg bare kan bruge de kabler jeg allerede har købt så hvilket jo er super. Thumbs Up 


Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 23:40
Jeps, og husk så, at det INGEN forskel gør, hvor du bruger henholdsvis det røde kabel eller det sorte kabel!   :)
Det er jo ment som et stereo-par, hvor pre-outs skal opfattes som mono-kanaler.

Du kan muligvis skille kablerne fra hinanden, så du får mono-kabler, i stedet for stereo-kabler...

Hvor mange Atmos-kanaler, har du tænkt dig, at tilslutte (2 eller 4)? 

Da 8077 jo burde være en væsentlig bedre forstærker, end hvad 7011 har indbygget, kunne det være spændende at høre, om du oplever en forskel, hvis du lader 8077 trække dine fronter mm., samt hvad dine oplevelser er, med hensyn til at opgradere til Atmos...


Redigeret af Supergris - 07-Marts-2018 kl. 23:48
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 23:57
Jeg sætter 4 atmos op i loftet og lader Mm8078 trække alle undtagen atmos (og 2 subs)

Redigeret af Tingkaer - 09-Marts-2018 kl. 00:20
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 19:44
Hej igen.
Er du kommet videre med dit projekt, og fået lyttet til noget?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu