recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker primært til apple tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker primært til apple tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jimmi1311 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærker primært til apple tv
    Sendt: 08-Marts-2018 kl. 09:46
Hej Alle

Jeg vil gerne have noget bedre lyd til mit TV hvor jeg primært bruger min apple tv som afspiller.

Det er den nye apple TV så der er ikke nogen optisk udgang og derfor tænker jeg at det er en sourround receiver som jeg skal bruge.

Jeg har hjemmebiograf i kælderen så jeg har kun tænkt mig at have et lille stereo setup med et par små reol højtalere.

Primære parametere er bedre lyd en TV og soundbar og gerne billigt :-)

Er en sourround receiver bedste bud eller er der andre muligheder?

Takker,
Jimmi 
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 10:56
Hvorfor ikke bruge lydudgangen fra tv'et i stedet? Så slipper du også for evt problemer med, at "lyden kommer før billedet", hvis der er forsinkelse i dit tv's billedeprocessering.

Langt de fleste tv har jo en optisk lydudgang. En rimelig god DAC fra optisk toslink til alm RCA kan fås for 3-400,- Så der er rigelig med mulighed for forskellige forstærkere. Ellers er der jo også muligheden for aktive højtalere med "indbygget" forstærker.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
jimmi1311 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 13:49
Grunden til at jeg gerne ville have den sluttet direkte til min Apple TV var at jeg så ikke behøver at tænde mit TV hvis jeg vil streame musik via apple TV. Men nu har jeg set at man også kan få aktive højtalere med bluetooth så måske jeg kan bruge det i stedet for.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af jimmi1311 jimmi1311 skrev:

Grunden til at jeg gerne ville have den sluttet direkte til min Apple TV var at jeg så ikke behøver at tænde mit TV hvis jeg vil streame musik via apple TV. Men nu har jeg set at man også kan få aktive højtalere med bluetooth så måske jeg kan bruge det i stedet for.
ellers kan du få en “hdmi extracter” der kan separere lydsporet til f eks toslink eller RCA.

link

Redigeret af dr_schlemer - 08-Marts-2018 kl. 14:00
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 19:59
Inden du er færdig med diverse hukupokus løsninger og adaptere, har du lige så godt kunnet nruge penge på en brugt forstærker - med AirPlay.
Så kan du høre musike uden din AppleTV, samtidig med at du ser film på den.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu