recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af subwoofer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mjpoulsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juni-2016
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mjpoulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af subwoofer
    Sendt: 10-Marts-2018 kl. 17:25
Hej Alle,

Jeg har efter min mening endelig fået samlet mig en fornuftig hjemmebiograf.

Denon X5200W
B&W CM8
B&W htm61
B&W DS6

Men jeg mangler stadig en subwoofer, og er helt blank på hvad jeg skal bruge for at matche mit setup.
Jeg har haft kig på:

B&W 610 10"
B&W PV1D 2 x 8W
Monitor Audio RXW12 12"
Sort Velodyne SPL-1200 Ultra 12"
mkSound mx 350ii 12"
SVS sb12-nsd 12"

Er der en af disse, der skiller sig ud af mængden som det bedre køb?
Eller skal jeg kigge helt andre veje?!
Pft. tak for hjælpen.

Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 19:17
B&W 610 synes jeg, lyder rigtig godt, har selv haft den hjemme på prøve.
(endte af samme årsag med at købe B&W 610XP)

B&W PV1D er bedst til musik jf. Hifiklubben selv.

De øvrige kender jeg ikke.
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 23:51
mk Sound 350 fylder en del i landskabet og er ikke direkte stuevenlig at se på, men jeg havde en i nogle år som jeg var meget glad for.
Masser af nuancer i bunden, ikke blot en boom boom bas, men mange detaljer.
Og 2 stk 12" kan flytte en del luft
Mvh Troels
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 09:20
Af dem du lister har jeg haft asw610 og efterfølgeren (men sammenlignelig) til svs sb12.
Pv1d har jeg hørt mange gange og den er da dejlig musikalsk og skide flot.

Men af de her syntes jeg klart svs er den bedre subwoofer. Tildels spiller den tæt på flat kurve og rent langt op i hz, så den er nem at integrere med mindre højtalere også:).

Den bedste subwoofer jeg har haft.

Velodyne kommer jeg til at prøve af en dag også og af dine listede tog jeg enten svs eller velodyne.
Er du klar til at bløde prisen på pv1d, så skal du afgjort smide de penge efter en omgang Dual svs sb2000.

Asw610 var jeg rigtig glad for også og har intet skidt at sige om den. Jeg syntes bare sb2000 er det mere bedre.
Sb2000 har ogsp en langt stærkere forstærker, så den kan altså smide nogle dB afsted.

Redigeret af Bromberg5 - 11-Marts-2018 kl. 09:22
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 09:24
Jeg gætter på at han kigger brugt
Mvh Troels
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Mjpoulsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juni-2016
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mjpoulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 16:55
Mange tak for svarene.

Jeg kigger helt korrekt brugt :)

Lige pt. er det Velodyne jeg går efter, da jeg synes at kunne se det er der man får en god kombination af power og funktioner. Men er glad for at jeg ikke har været helt ved siden af på nogen af dem.



Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2018 kl. 06:52
Der er skam mange andre mærker, der er giver lige så mange funktioner og ydelse for pengene, så lad være med, at se dig blind på ét mærke!
Måske, du allerede har fundet den rigtige?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2018 kl. 10:44
Har stort set samme setup i højttalere og en Marantz SR 7011, som vel svarer til din Denon. Min XTZ 99 W12.16 ICE fuldender filmlyden fra 80 - 20 Hz på fornuftig vis. Desværre fåes ICE modellen ikke mere.

XTZ subs udmærker sig også ved at være prisbillige uden at gå på kompromis med kvaliteten.

Redigeret af Kampus - 18-Marts-2018 kl. 10:47
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2018 kl. 13:17
jeg ville kigge på svs, xtz eller earthquake.
hvis jeg skulle købe lige pt, og havde 6k, så blev denne her testet: http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-subwoofere-earthquake-minime-p12-v2-p-2181.html
er ganske fin tilfreds. den gang jeg købte, sommer 2016, var det kun ganske få der var hvide...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu