recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WiFi i stort 2 plans hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WiFi i stort 2 plans hus

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 15:46
Jeg har installeret Unifi controlleren på en Windows PC, men når jeg prøver at starte programmet så starter den blot op med en ace.jar fil??

Nogen der ved hvad der går galt?

Ellers har jeg lige fået sat 3 x AP-lite op både med og uden POE samt en 8-60W switch og USG'en. Virker fint udover opstart af controlleren som ikke kan startes op med de links der installeres.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg har installeret Unifi controlleren på en Windows PC, men når jeg prøver at starte programmet så starter den blot op med en ace.jar fil??

Nogen der ved hvad der går galt?

Ellers har jeg lige fået sat 3 x AP-lite op både med og uden POE samt en 8-60W switch og USG'en. Virker fint udover opstart af controlleren som ikke kan startes op med de links der installeres.

Jeg vil tro du skal installere eller opdatere Java.. 

Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 17:13
Det er seneste version af Java, og det mærkelige er at første gang jeg kørte controller installeren så satte jeg hak i "start controlleren" efter afslutning og controlleren startede fint. Herefter fik jeg planmæssigt sat det hele op og slukkede controlleren.

Da jeg så ville starte den igen efter lidt tid pegede Unifi shortcuttet blot på en ACE.jar fil der formentlig indeholder installationen. Jeg kan ikke se nogen exe filer i biblioteket.

Jeg blev nødt til at afinstallere det hele og starte forfra endda med reset af USG'en, hvorpå hele historien gentager sig.

Det er seneste controller og jeg har også prøvet med en tidligere version med samme resultat

Der må være noget galt med måden installationen sker på?
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 19:17
Nå nu tror jeg at jeg fandt problemet og det var at winrar var sat op til default at starte .jar filer. Efter en associering med Java faldt det på plads. Godt med et glas rødvin til lige at friske hjernen op Thumbs Up

Så jeg kan bekræfte at Ubiquiti setup'et her er relativt enkelt at gå til og giver rigtig god fleksibilitet samt overblik over hvad der sker i nettet hvis man nørder lidt.

Jeg er også en smule overrasket over hvor relativt varme både USG og 8-60W switchen bliver selvom det kun er en port der kører POE.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 19:43
Det med varme kan jeg ihvertfald nikke genkendende til med Ubiquiti's Switch 8 (den med PoE passthrough). Den kan man godt nok stege æg på :)
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

US-16/24/48-150/250W/500W switchene kan selv finde ud af 24/48 volt.
US-8-150W kan også selv skelne imellem 24/48 volt. 
US-8-60W kan ikke, og vil altid sende 48volt eller ingenting. Og det er denne der er problemet, fordi nogle APére (måske også andet udstyr) køre med 24 volt dc. Og derfor der er brug for adaptoren.

Er det helt forkert opfattet?
Jeg er enig, men det skal lige pointeres, at US-8-60W ikke sender nogen form for strøm ud, med mindre det der sidder i den anden ende selv beder om det.
Så der er ikke noget der kan blive ødelagt.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu