recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projekt: Looney Bin (hjemmebio) - NYE BILLEDER
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projekt: Looney Bin (hjemmebio) - NYE BILLEDER

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
vrod Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Marts-2018
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vrod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 10:45
Ok så tingene har det med at løbe fra mig :D

Siden sidst er der blevet lavet nogle bass traps beklædninger færdige, tv og center er flyttet ind på midten... skal bare lige have taget mig sammen til at flytte kabelkanalen ligeledes..

Sofaen er røget ind i et andet rum da den alligevel også var midlertidig :) Istedet er der en fatboy og nogle siddeposer.

Her er billeder (håber de virker):










Projektoren var en spontan idé (det er en VPL-HW15 fra Sonz) da der kom en på ebay for 170€ eller ca 1300kr. Solgt som defekt da den angiveligt skulle slukke efter 10 minutter (lød som noget varmeproblem). Der er ny lampe i og pt. har vi set ca. 10-12 timers film med den. Samme dag hentede jeg et lærred, hdmi kabel og loftbeslag for 140€ i alt. Projektoren er ikke permanent, hvis det funker godt med Projektor og lærred (hvilket det pt. gør), bliver planen nok at anskaffe sådan noget som en VW270ES :) Jeg kan dog ikke beklage mig da det hele (lærred, projektor, kabel, beslag) beløber sig i lige over 2200 kr.

Siden at tv, stole og center blev rykket ind mod midten, er atmos højtalerne ligeledes rykket mod venstre og de bagerste en smule tilbage da jeg mente de var for tæt på stolene. Støjdæmpning/optimering er mere eller mindre færdig da alle 4 hjørner har fået en basstrap samt væggene har fået dæmpepaneler.

Det er sq en fornøjelse at se film i rummet, selv om det er kvadratisk så synes jeg at lyden er god alligevel. Der vil stadig være optimeringer hist og her men uanset så er resultatet indtil videre blevet ret godt. :)


Redigeret af vrod - 29-April-2020 kl. 10:50
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 15:56
Overvej din placering af sides/backs. Hvis der sidder mere end én person, skygges der for side-surrounds. Og stolene skygger for dine backs. Du vil gerne have direkte line-of-sight til alle højttalere.

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 17:04
Det ser godt ud
Men jeg ville også placere surroundhøjttalerne, så de kommer over hovedhøjde
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
vrod Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Marts-2018
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vrod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 17:45
I har ret, grunden til at jeg satte dem hvor jeg satte dem er at jeg fik et par Dali Stands i gave og de er i 60 cm højde... så tænkte at det nok er normalt? ellers kan jeg sagtens hænge dem op :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu