recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - konverete MP4 til VIDEO_TS på mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

konverete MP4 til VIDEO_TS på mac

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: konverete MP4 til VIDEO_TS på mac
    Sendt: 18-Marts-2018 kl. 17:19
Jeg har en (amatør)optagelse af en friluftsmusical, jeg skal have brændt på gammeldaws DVD-skiver. Jeg søger tips til at overføre med så god kvalitet som muligt... (alle rettigheder er selvfølgelig på plads)

Varigheden er ca. 2 timer og 20 minutter.

De to filer fra kameraet er quicktime-film AAC, H264 opløsning 1920x1080. Disse 2 filer fylder tilsammen ca. 9 GB.

Jeg har importeret i iMovie for at lægge nyt lydspor, rulletekster mm. Jeg er lidt i tvivl om, hvilke indstillinger i iMovie, der er optimale når jeg "gemmer til arkiv" med henblik på at brænde til DVD. Men jeg har valgt opløsning 720p, medium kvalitet og "komprimer langsommere for bedre kvalitet". Dette resulterer i en mp4 fil, der fylder 8,5 GB og jeg synes stadig, at kvaliteten er super fin.

Nu skal jeg så have den konverteret til DVD-files - jeg har brugt programmet 1-click-DVD-creator fra Apple Store. Og jeg synes at uanset hvad jeg gør, så er der for meget "pixelering" i resultatet. Jeg har prøvet at konvertere med højest mulige video-bitrate (d.v.s. 8 MBit/s), hvilket jo resulterer i en VIDEO_TS mappe, der fylder lige så meget som den origianle MP4 selvom opløsningen er lavere.

Så... jeg søger tips og tricks til at konvertere til DVD-VIDEO filer (VIDEO_TS) i så høj kvalitet som overhovedet mulig. Jeg er selvfølgelig med på at opløsningen "kun" er 720*576 pixels, hvilket er meget mindre end original-filen. Jeg er bare træt af den voldsomme pixelering, specielt mellem skuespillere og baggrund. Men måske er det bare mig, der har glemt, hvor "dårligt" DVD-formatet egentlig er???

Ville det være bedre at eksportere i 540p fra iMovie og så vælge høj kvalitet? 540p er vel en smule lavere end dvd-formatet på 576 linier? Men jeg er lidt newbee her. Hjælp modtages... Jeg foretrækker at arbejde med macprogrammer, da det er det miljø, jeg færdes mest hjemmevant i....

I sidste ende gør det ikke så meget, hvis VIDEO_TS mappen er lidt større end hvad der kan være på en DVD, for i sidste ende bruger jeg windowsprogrammet CloneDVD, der er rigtig godt til at komprimere en VIDEO_TS mappe så den lige præcis passer til en DVD.

Jeg er også lidt i tvivl om, om jeg er nødt til at dele optagelsen ud på to DVD'er, eller om jeg kan finde en konverteringsmåde, så jeg kan få hele optagelsen på to timer og to minutter ned på én skive i en fornuftig kvalitet.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2018 kl. 18:10
normalt ville man ligge omkring de 12mbit/s i bitrate for en DVD, men med 140min vil det blive +12GB data. MEN hvis du bruger https://www.videohelp.com/software/DVDStyler så vil det selv kunne konvertere til passende bitrate.

Og som du kan se er det på både win og mac - Det kan kreere den fulde DVD til brænding i en køre. Alternativt noget som sony Vegas pro og andre lignende programmer kan også.


Redigeret af claus_jac - 18-Marts-2018 kl. 18:11
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2018 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

normalt ville man ligge omkring de 12mbit/s i bitrate for en DVD, men med 140min vil det blive +12GB data. MEN hvis du bruger https://www.videohelp.com/software/DVDStyler så vil det selv kunne konvertere til passende bitrate.

Og som du kan se er det på både win og mac - Det kan kreere den fulde DVD til brænding i en køre. Alternativt noget som sony Vegas pro og andre lignende programmer kan også.
Jeg vil bestemt ikke går over 9.8Mbps. da du sandsynligvis vil løbe ind problemer med nogle DVD afspillere som ikke kan afspille din DVD hvis du går højre.

Hvis jeg skulle lave en DVD i dag, så vil en af mine muligheder være programmet Toast Pro fra Roxie som jeg har installeret, alternativ benytte iDVD som var en del af pakken iLife "old days" som kan hentes ned: https://support.apple.com/downloads/idvd

Tjekket lige, tror desværre kun det er updates.Så skal man finde iLife 11

Jeg ved enlig ikke om iDVD vil kunne køre under f.eks. High Sierra men det er et simple program med forskellige temaer. Og det sidste, jeg kan simpelhen ikke huske om man kan lægge en H264 fil ind i programmet  


Redigeret af Potter - 18-Marts-2018 kl. 18:37
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

normalt ville man ligge omkring de 12mbit/s i bitrate for en DVD,

Nej, det ville man ikke. Den maksimale bit rate for en DVD iflg. standarden er lige under 10 Mbit ialt (dvs. inkl. billede, lyd og undertekster).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 12:45
tak for alle inputs..

og ja, 12 mb/s ville nok være i overkanten i forhold til at sikre kompatibilitet med alle gængse dvd-afspillere.

Men alligevel stort tak til claus_jac for at gør mig opmærksom på programmet DVDstyler. Det giver mig en ISO-fil i en meget, meget bedre kvalitet end det, jeg fik med 1-click-dvd-creator. Så det må være en bedre encoder der bruges. Ved det ikke, men det er i hvert fald meget bedre. Og acceptabel kvalitet selvom jeg presser det hele ned på én 4,7 GB DVD-skive.
Til top
mrjocs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2016
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjocs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 15:00
Du kan også bruge dual layer dvder der har næsten den dobbelte kapacitet for at holde bitraten oppe. 

 
mvh
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 15:03
Ja, men der er rigtig mange, der skriver at kompatibiliteten med markedets DVD-afspillere er dårligere med DL diske... Og i dette tilfælde brænder jeg 50 skiver til 50 forskellige mennesker og dermed til 50 forskellige afspillere, så kompatibilitet er altafgørende. Men ellers ville det være oplagt... og så lave layer-break mellem 1. og 2. akt :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu